Posten Bring, som har arrangert konkurransen siden 2005, kårer vinnerne gjennom en uavhengig jury bestående av eksperter innen netthandel.
Juryen vurderer nettbutikkene ut fra fire hovedkriterier: kjøpsopplevelse, forretningsmodell, innovasjon og markedsføring. I løpet av et halvt år gjennomfører de omfattende undersøkelser og testkjøp før de til slutt kårer en vinner i hver kategori: liten, medium og stor, basert på omsetning.
I kategorien medium (50-250 millioner kroner i omsetning) vant den svenske nettbutikken Care of Carl, med base i Borås.
Care of Carl er rett og slett utrolig bra. De har en stabil plattform, og du blir tatt inn i et eksklusivt univers. Med base i Borås, Sverige, lykkes de med alt de gjør. De jobber profesjonelt, har et luksussegment som de klarer å overføre fra butikk til nett, og er veldig gode på kundeservice og bærekraft, sier jurymedlem Stian Andersen.