Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Dintero gjør seg klar for kamp: ”Vi har store ambisjoner”

Markedssjef Kaja Amundsen Tenfjord og gründer av Dintero, Daro Navaratnam.
Foto: Dintero
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Tester ny betalingsløsning.

ANNONSE

Dintero styrkes ytterligere og fikk denne uken konsesjon som betalingsforetak. Med dette skal det norske selskapet være bedre rustet for fremtidens betalingsløsninger. 

Det er en veldig lang prosess for å bli godkjent som betalingsforetak med konsesjon. Vi startet arbeidet rundt våren 2020, og fikk konsesjon høsten 2021. Det er mange krav vi må følge, og dette gjorde vi kun for å kunne utvikle tjenester som gjør hverdagen enklere for å våre kunder, selv om hverdagen for oss blir mer komplisert, sier Daro Navaratnam gründer og CEO i Dintero, i en pressemelding. 

I følge Dintero-sjefen åpner dette dørene for bedre løsninger og utviklingen av nye tjenester til selskapets kunder.

LES OGSÅ: Klarna-utfordrer rigger seg for internasjonal vekst: "Ingen grunn til å stoppe"

Allerede er Dintero i gang med et testprosjekt innen split-payment, en løsning som gjør det mulig å stå for utbetalingen til flere aktører via én innbetaling. Da kan aktører lage nye kundereiser, hvor sluttkunden betaler én gang, og Dintero står for utregning og utbetaling til de ulike aktørene.

For våre kunder betyr det nye og bedre løsninger for kjøp av varer og tjenester. Vi tar oss av kompleksitet, så kan våre kunder og utviklere fokusere på å tilby nye innovative måter å kjøpe på, sier Kaja Amundsen Tenfjord, Head of marketing i Dintero. 

Tenfjord tiltrådte stillingen som markedssjef tidligere i høst, og har ansvaret for merkevarebygging i Norge og Norden. Nylig har selskapet dessuten vært gjennom en rebranding. 

Vi har store ambisjoner for Dintero, og med konsesjon og ny branding skal det gjøre jobben med å bygge kjennskap enda lettere, sier Navaratnam.

Del artikkel: