ANNONSE

Dintero styrker markedsteamet: “De dyktigste velger oss”

Linn Adine Andersen

Gjør klart for Split Payment-lansering i Sverige.

ANNONSE

Dintero er i det man selv beskriver som en intens vekstfase og er i en rekrutteringsprosess på jakt etter dyktige hoder innen både utvikling, salg og marked.

Gründeren av den norske betalingsløsningen, Daro Navaratnam, er forberedt på at teamet vil måtte levere en enorm innsats de kommende årene som utfordrer til blant annet Stripe, Adyen og Nets.

Likevel ser vi at det er et tydelig rom for en aktør som både utfordrer på pris og kundeservice, men ikke minst på ny teknologi og mer avanserte digitale løsninger som Split Payment, sier Navaratnam i en pressemelding.

Nå styrker Dintero salgs- og markedsteamet og henter Helene Kvale fra Nettrafikk. Hun får rollen som digital markedsansvarlig.

Å jobbe i et mediebyrå har gitt meg allsidig erfaring innenfor digital markedsføring og spesielt SEO-arbeid. Jeg har fått utfordret meg på diverse kunder både innen B2B og B2C. Jeg ser det som en styrke å ha denne erfaringen når jeg nå går inn i et agilt start-up miljø hvor vekstambisjonene er store, sier Kvale.

Delt betalingsløsning i fokus

Høsten 2021 startet Dintero piloten Split Payment. Løsningen, som tillater å splitte betalinger fra en sluttkunde til flere tilbydere i samme plattform, var en av faktorene som gjorde Dintero attraktiv da Bring Ventures og Schibsted Ventures investerte i selskapet i desember.

Også Norgessjef i Klarna, Geir Østby, uttalte at Split Payment-løsningen spilte en rolle da Klarna og Dintero tidligere i år valgte å inngå et samarbeid.

Vi jobber kontinuerlig med vekst ved å bygge merkevare og med det styrket salget, og vi ser at bieffekten av dette er at de aller dyktigste kandidatene nå velger oss, det er vi veldig fornøyde med, sier Kaja Amundsen, markedssjef i Dintero.

Hun har de siste årene jobbet med en rekke tiltak for å øke kjennskapen og bidra til selskapets vekst i både Norge og Sverige, og nå er det lanseringen av Split Payment i Sverige som står i fokus.

Split Payment er unikt for det nordiske markedet, og vi ser en stor etterspørsel fra gründere og utviklere som nå bygger markedsplasser og plattformer, avslutter Amundsen.

Del artikkel: