Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Disse appene vokser i sparetider: ”Vi har blitt multilojale”

Foto: Tjek
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Over en halv million besøkende hver dag.

ANNONSE

En krone spart er en krone tjent – og med det i mente søker nordmenn til appene som hjelper dem å finne de billigste tilbudene og matvarene.

Det er selskapet Tjek som står bak tilbudsappene som for tiden opplever sterk vekst. Appene eTilbudsavis og Mattilbud har i løpet av første halvår 2023 sett en økning på antall lesere i appen med 30 prosent samtidig som søk etter spesifikke produkter har økt med 113 prosent. Hver måned besøker 600 000 nordmenn disse tjenestene for å sikre sparte kroner.

Vi har sett en utrolig utvikling i antall lesere i appen i løpet av 2022 og vi har allerede nådd 28 millioner besøk i første halvdel av 2023, sier Daniel Linde hos eTilbudsavis og Mattilbud, i en pressemelding.

Det er spesielt eTilbudsavis, som samler alle dagligvarebutikkers tilbudsaviser, som i den siste tiden har merket en kraftig trafikkøkning. Ferske tall fra SSB viser at matprisene steg med 3,2 prosent i forrige måned. Juli er den måneden i året hvor matprisene generelt stiger mest. Det samme gjelder i år.

Vi er utrolig glade for den økte interessen for tjenesten vår. Vi er også stolte over å kunne hjelpe folk med å holde kostnadene nede, sier Linde, før han fortsetter:

Det er en klar forskjell på hva folk søker etter i appen. Det er en stor prosentvis økning i søk etter produkt og færre søk på spesifikke butikkjeder. Dette indikerer at vi har blitt multilojale og det spiller ikke så stor rolle hvilken butikk vi besøker så lenge vi kan få favorittvarene våre til best mulig pris.

Tjek Norge AS gjorde et byks fra 2021 til 2022 hvor omsetning økte med 68 prosent og endte på 11,5 millioner kroner i fjor.

Del artikkel: