Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Disse produktene scoret høyest innen vinterferien

Christoffer Reina, Norgessjef i Prisjakt.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Talle tyder på at nordmenn skal stå på skøyter og frese snø denne vinterferien.

ANNONSE

Det er vinterferie i store deler av landet og det merkes i Prisjakts statistikker. Mens noen planlegger å ta fatt på snødekte innkjørsler eller hive på seg skøytene – kommer det tydelig frem at de kommende ukene også vil by på mye innekos blant nordmenn.

Christoffer Reina, Prisjakts Norgessjef, har lagt søketrendene under lupen og hentet frem statistikker.

I ukene før årets vinterferie har kjøpsinteressen for en rekke ulike produktkategorier økt sammenlignet med tidligere år. Vi ser for eksempel at nordmenn er ekstra interessert i å gå på skøyter og spille tennis, sier Reina til Ehandel.

Skøyter er nemlig den kategorien med størst økning i perioden 1. til 19. februar, sammenlignet mot samme periode i fjor. Faktisk er nordmenn så skøytelystne at kategorien øker med hele 768 prosent.

Men den store vinterferietrenden for i år er at man i større grad er hjemme. Vi ser nemlig at mange vil kjøpe produkter til hjemmet, for eksempel joggebukser, slow cookers, selskapsspill og VR-headset har vært veldig populært, fortsetter Reina.

Airfryers, slow cookers og VR-briller passer nok kanskje like så godt på hytta som i hjemmet, men økningen på 764 prosent i kategorien reisevesker tyder kanskje også på at flere er lokket til varmere strøk i vinterferien.

Her er alle Prisjakts kategorier hvor kjøpsinteressen økte ekstra mye i perioden 1. til 19.februar i år, sammenlignet med fjoråret:

  • Skøyter: 768%
  • Reisevesker: 764%
  • Hodelykt: 637%
  • Snøfreser: 454%
  • Airfryers: 381%
  • Elsykler: 295%
  • Vester: 277%
  • Power banks: 205%
  • Sandwich toasters: 164%
  • Joggebukser: 162%
  • Droner: 140%
  • Bread makers: 129%
  • Baketilbehør: 115%
  • Slow Cookers: 115%
  • Tennissko: 101%
  • VR-headsets: 100%
  • Selskapsspill: 96%
  • Ryggsekker: 95%
  • Vinterdekk: 92%
  • Sikkerhetskameraer: 90%
  • Skotørker: 82%
  • Proteinpulver: 80%

Del artikkel: