ANNONSE

Doblet antallet hentesteder – i takt med netthandelsveksten

Kenneth Pettersen, pressesjef i Posten Bring.
Foto: Posten Bring
Linn Adine Andersen

“Landsomfattende satsing”.

ANNONSE

Posten Bring har de siste årene steppet opp sin satsing på pakkebokser, i likhet med flere logistikkaktører. Ikke bare sørger de for færre mil tilbakelagt av tunge lastebiler fulle av netthandelspakker – pakkeboksene kan også gi forbrukeren større handlingsrom ved at man kan hente pakkene når det passer en selv best.

Nå runder Posten 3600 hentesteder. Både betjente og ubetjente. Veksten i antallet utleveringssteder i Norge på 130 prosent de siste fire årene, og brorparten av denne veksten er det pakkeboksene som står for.

Siden 2020 har vi gjennomført en landsomfattende satsning på vårt nettverk av betjente og selvbetjente hentesteder. De fire siste årene har vi mer enn doblet antall steder hvor kundene kan hente og sende pakker. I samme periode har vi opplevd en kraftig vekst i antall fra netthandel.

Vårt utvidede tilbud har økt tilgjengeligheten til Posten og gjort hverdagen til våre kunder enklere og mer fleksibelt, sier pressesjef i Posten, Kenneth Tjønndal Pettersen.

Nye tjenester som er lansert i løpet av året gjør det dessuten mulig for forbrukerne å både returnere og sende pakker fra pakkeboksene.

Nytt av året er at du nå også kan sende og returnere pakker direkte fra pakkeboksene, sier Pettersen.

Del artikkel: