Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Doblet veksten og rundet 18 millioner – nå åpner de butikk i Oslo

Tony Næss og Jonas Brusselmans v/Everyday Brands og MYYK
Foto: MYYK
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

"Fysiske butikker blir et viktig ben for oss"

ANNONSE

​​Everyday Brands-eide Myyk sikter ikke mot annet en reinspikka suksess på det norske markedet. Totalt for 2020, som var første hele driftsår, omsatte selskapet for 8,9 millioner kroner. Under 2021 doblet selskapet omsetningen og bikket hele 18 millioner kroner. 

Nå går gründerne Jonas Brusselmans og Tony Næss all in og adderer en fysisk butikk til regnestykket. Håpet er at det kommende året skal bringe en vekst på nærmere 30-40 prosent i nettbutikken, i tillegg forventes omsetning fra én eller flere fysiske butikker. Først ut er Oslo. 

Vi har gått med planer om å åpne butikk helt siden vi stengte pop-upen vår på Grünerløkka sommeren 2020. Det finnes mange grunner til at vi tror fysiske butikker blir viktige for MYYK fremover, forteller Brusselmans til Ehandel, og fortsetter:

For det første har vi et sortiment med høy kvalitet og et litt høyere prispunktet enn lavpris-alternativene kundene våre kanskje er vant med, derfor er det viktig å kunne komme å få både kjent og følt på produktene våre. I tillegg har vi lenge hatt lyst til å videreutvikle merkevaren vår og finne ut hvordan den skal fremstå i fysiske rom.

LES OGSÅ: Fra 60 000 til 2,7 millioner på ni måneder: "Ekstraordinære omstendigheter"

Myyk selger blant annet sengetøy og håndklær med fokus på god kvalitet og kort vei fra produksjon til forbruker. Produktsortimentet er dessuten nylig utvidet med kategoriene homewear og pledd av 100 prosent norsk ull, produsert i Italia.

Den fysiske satsingen vil være omgitt av andre butikker som gründerne vet deres kundegruppe handler hos, hvilket åpenbart er et pluss. Brusselmans presiserer at det viktigste av alt er hva butikken vil gi i form av å være en ny kanal hvor man kan møte og ha direkte dialog med kundene. 

Vi har vært så heldige å hente inn dyktig butikksjef fra Illums Bolighus og har stor tro på at fysiske butikker blir et viktig ben for oss både i forhold til merkevarebygging og omsetning, sier Brusselmans.

Sist Ehandel var i kontakt med Myyk i fjor høst, ble vi fortalt at en ekspansjon til Sverige og Danmark lå i kortene. Gründerne kan bekrefte at en utenlandssatsing fortsatt ligger i planene, enten i år eller i 2023. Nettbutikken er allerede rigget klar for sending av pakker over landegrensene, men i og med at selskapet kun finansieres av egen omsetning, vil både veksttakt og ekspansjon foreløpig få noen begrensninger. 

Del artikkel: