NorgesGruppen delte i dag at de kjøper 51 prosent av Dollarstore og skal sammen med gründerne av selskapet videreutvikle lavpriskonseptet.
Det er ikke lenge siden NorgesGruppen gikk ut med nyheten om at de etablerer et nytt lagerbutikk-konsept hvor kundene kan produkter i store forpakninger direkte fra paller og binger. Nå skal altså det norske markedet få nok et amerikansk-inspirert konsept.
Samarbeidet med Dollarstore gir oss en mulighet til å bygge ny og bredere kompetanse innen non-food. Dette er en spennende gründerbedrift som tilbyr et sortiment som vi ser treffer godt blant folk. Vi ser et stort potensial i å videreutvikle eksisterende tilbud sammen med gründerne av selskapet og skape enda større konkurranse i markedet, sier Runar Hollevik, konsernsjef i NorgesGruppen, i en pressemelding.
LES OGSÅ: NorgesGruppen med ny storhandelkjede: "Ingen har det vi skal etablere"
Dollarstore ble gründet av Gudmundur As Birgisson og Sigurbjørg Sigurbjørnsdottir tilbake i 2019. Konseptet har tre butikker i Oslo og en i Grimstad. Dette i tillegg til nettbutikk.
Jeg ser virkelig frem til å vokse og utvikle Dollarstore sammen med NorgesGruppen. Sammen skal vi lage et nytt lavpriseventyr i Norge, sier gründeren Gudmundur As Birgisson.
Videre opplyser NorgesGruppen at satsingen på Dollarstore skal bidra i formålet om å videreutvikle nyttige varer til hjemmet for folk flest, og på sikt skal Dollarstore integreres som en nasjonal lavpriskjede innen non-food i NorgesGruppen.
Dollarstore selger produkter i prissjiktet 10-50 kroner, innen kategoriene hus og hjem, personlig pleie, hobby og fritid, med mer. Ifølge NorgesGruppen er dette kategorier som i økende grad etterspørres blant forbrukerne.