Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.

SPONSET INNHOLD

E-handel har ingen grenser

Å gjøre e-handel tilgjengelig for internasjonale kunder kan lettere skape vekst og større lønnsomhet. Ved hjelp av e-handel kan både forhandlere og merkevarer nå ut til flere personer på tvers av flere landegrenser, og deretter vokse som vellykkede globale selskaper. Men må du å tenke på for å faktisk lykkes?

De siste årene har interessen for e-handel økt kraftig, og prognosen sier at det vil fortsette samme vei. Rundt om i verden øker velstanden, i samsvar med at flere og flere mennesker i andre land blir potensielle forbrukere av norske e-forhandlere. Likevel har relativt få norske e-forhandlere i dag etablert seg utenfor Norges grenser.

- Hvis du i dag kun selger produkter i Norge, og du allerede når ut til de fleste i målgruppen din her, så er det reelt sett kun to ulike måter du kan øke salget ditt på. Enten trer du inn i nye produktsegmenter eller så utvider du markedet og begynner å selge internasjonalt. Dette forteller Rikard Andersson, CCO i Jetshop.

Å utvide internasjonalt medfører en rekke utfordringer, og nøye forberedelser er ekstremt nødvendige for at investeringen skal bli vellykket. Først og fremst må du bestemme deg om internasjonal e-handel er noe for deg og din bedrift.

- Å begynne å selge utenfor landegrensen handler om å forstå om det i det hele tatt er et behov for forretningsideen din der. Ofte gjør vi det altfor vanskelig for oss selv - det handler rett og slett om å utvikle en god forretningsplan, sier Rikard Andersson.

Det er mange spørsmål å tenke over: Hvilket marked kan passe deg? Er den tekniske plattformen din klar for internasjonale kunder? Hvordan kan du tilpasse nettbutikken din? Og hvordan kan du håndtere den daglige driften din internasjonalt?

For å svare på disse spørsmålene har Jetshop og MakesYouLocal [HK1] laget guiden "Internasjonal e-handel - Hvordan komme i gang". Det er en komplett guide med konkrete råd for at du skal kunne sette i gang og lykkes med den internasjonale forretningen din.

- Det fine med e-handel er jo selvfølgelig at det ikke finnes noen landegrenser, og det bør du selvfølgelig benytte deg av, sier Rikard Andersson.

Last ned Jetshops and MakesYouLocals guide her: https://info.jetshop.se/no/jeg-vil-vite-mer-om-crossborder?utm_campaign=NO%20%7C%20Native%20%7C%20Ehandel&utm_source=ehandel.com&utm_medium=native

Kort om Jetshop 

Jetshop er en innovativ teknologi-, strategi- og kunnskapspartner som leverer en e-handelsplattform, som tilbyr deg de best mulige forholdene for en vellykket omnikanal detaljhandel, i tillegg til de beste mulighetene for handel over landegrensene. Med Jetshop Commerce får du en kraftig programvare som inneholder en serviceplattform som raskt tar deg ut på markedet. For deg som e-forhandler betyr dette at e-handelen din har skybaserte løsninger og at den alltid kjører på den nyeste versjonen, med den nyeste teknologien. Jetshop spiller en aktiv rolle i å utvikle virksomheten din på nettet slik at du kan nå målene dine.

Kort om MakesYouLocal

MakesYouLocal er et internasjonalt selskap, som hjelper e-forhandlere med å lykkes i utlandet. MakesYouLocal jobber med strategisk analyse og markedsvalg før lansering, men fremfor alt jobber vi med oversettelse, drift, daglig markedsføring og lokal kundeservice for nettbutikker. MakesYouLocal har eget personale og en fullstendig dekning i Norden, Baltikum, Polen, Tyskland, Benelux, Tsjekkia og Slovakia, noe som hjelper mange e-forhandlere hver dag.

Del artikkel: