ANNONSE

E-handelsgiganten har blitt lei av returmisbrukere – blokkerer 60 000 kunder

Sandra Gadd, økonomisjef hos Boozt. // Foto: Boozt
Regner med å spare mange millioner.
Jimmy Andersson

Mange e-handlere sliter med kunder som ofte returnerer varer. Dette er spesielt vanlig i motebransjen, og nå har e-handelsplattformen Boozt fått nok av de såkalte returmisbrukerne.

Derfor har selskapet nå bestemt seg for å rett og slett kaste dem ut, rapporterer SvD.

Totalt dreier det seg om 60 000 av selskapets 3,5 millioner aktive kunder som nå blokkeres fra å handle på plattformen. Dette ukonvensjonelle grepet skal spare e-handleren store beløp hvert år.

Det er mange millioner, men jeg kan ikke si noe eksakt tall, sier finanssjefen Sandra Gadd i en kommentar til avisen.

Veldigt kostbart

For noen år siden oppdaget Boozt at en liten kundegruppe sto for en veldig stor del av returene. Men selv om de i denne sammenhengen ikke er så mange, blir det likevel veldig kostbart for selskapet, som tilbyr gratis frakt og retur.

Felix Kruth, produktsjef i SaaS-selskapet og netthandelsleverandøren Voyado, sier til avisen at vi sannsynligvis vil se mer av dette fremover.

Det koster sinnssykt mye penger å håndtere returer for selskapene. Det knuser lønnsomheten deres, konstaterer han.

Del artikkel: