Den kinesiske motekjeden Shein har gjort megasuksess online på kort tid. Nå åpner selskapet sin første permanente fysiske butikk i Tokyo, rapporterer Reuters.
Men det blir altså en fygital opplevelse. Det er snakk om en mix av digitale og fysiske innslag i butikken. For å gjennomføre sine kjøp må kundene scanne QR-koder på mobilen, som finnes på visningsplaggene i butikk. Deretter havner kunden i Sheins app-checkout. Klærne leveres siden hjem til kundens dørmatte. Butikken åpner den 13.november.
Tiktok banet vei
Shein har dog åpnet en rekke popup-butikker gjennom årene, blant annet i Stockholm, Roma, Berlin og Paris.
E-handelsgiganten Shein startet sin seiersrunde på Tiktok. Det er her selskapet har markedsført seg i utallige Tiktok-klipp. De har også oppnådd en svært sofistikert form av målgruppetilpasning, som har drevet salget ytterligere.
Høyere vurdering enn H&M
Prisene per plagg ligger som regel mellom 100 og 300 kroner. Shein tilbyr også gratis frakt på kjøp over 300 kroner.
I sommer stod det klart at selskapet, som ble gründet tilbake i 2008, hadde en høyere vurdering enn H&M og Zara til sammen. Vurderingen ligger i dag på drøyt 100 milliarder dollar. Deres største marked er for tiden USA, men alle klærne produseres i Kina.