ANNONSE

Ekspansjonen ble suksess - har solgt 100 000 produkter

Berit Sjøvik, daglig leder i Makeup Mekka.
therese.karlsrud.haugen

"Svenske forbrukere har vært raske."

ANNONSE

Det første steget mot internasjonal ekspansjon ble en suksess for norske Makeup Mekka. Nettbutikken, som selger kun sitt eget sminkemerke, har lenge vært etterspurt av svenske forbrukere og i sommer lanserte de endelig på markedet.

Siden lanseringen skal det allerede ha blitt bestilt og sendt mer enn 100 000 leppestifter, øyenskygger, sminkekoster med mer, til kunder i hele Sverige.

Lanseringen i Sverige har gått kjempe bra, etter intensiv jobb med å få alle praktiske deler på plass slik som utgående logistikk og tollklarering, sier Berit Sjøvik, daglig leder i Makeup Mekka, i en pressemelding.

Svenske forbrukere har så langt vært raske med å teste ut våre produkter og gir ekstremt gode tilbakemeldinger på sosiale medier. Det er utrolig gøy, sier Berit Sjøvik.

En viktig del i Makeup Mekkas strategi er deres tilstedeværelse i sosiale medier, der først og fremst Instagram er viktig for å bygge relasjoner til kundene. I følge selskapet kommer 93 prosent av deres trafikk fra mobil.

Makeup Mekka har tidligere sagt at målet er å bli like store i Sverige som de er i Norge. I 2019 omsatte selskapet for 77,3 millioner kroner.

Vi har valgt Sverige fordi vi har opplevd en stor etterspørsel derfra - vi får daglige henvendelser på sosiale medier med ønske om å få kjøpe fra oss. Vi tror potensialet der er godt for rimelige produkter av god kvalitet. Vi ønsker å etablere oss der i høst og snarest bli lønnsomme - det er viktig for oss at all vekst betaler seg, sa Berit Sjøvik, til Ehandel i august.

Del artikkel: