Det norske Schibsted-, Polaris- og Amedia-eide selskapet Helthjem melder om en kraftig vekst på flere områder etter årets tredje kvartal. Et av produktene med størst oppgang er hjemlevering av netthandelspakker, som har hatt en oppgang på 148 prosent frem til nå i år.
Samtidig har pakker, som sendes mellom privatpersoner, hatt en økning på hele 277 prosent. En stor andel av kundene som sender fa eget hjem, gjør dette i forbindelse med salg og kjøp av bruktvarer på Tise, Bookis og Finn.no.
Denne økningen er spesielt gledelig. Det betyr at vi fungerer som en praktisk og leverandør for mer gjenbruk - noe vi ønsker å fokusere mye mer på i fremtiden, sier Anders Angen, daglig leder i Helthjem, i en pressemelding.
Doblet etterspørsel
Helthjem har nylig også kjørt en merkevaremåling, noe som blant annet viser at levering av pakker hjem på dørmatten blir stadig mer populært. Faktisk skal etterspørselen etter denne typen levering doblet seg det siste året.
Vårt hovedfokus er å gjøre hverdagen enklere for folk og det er tydelig at det blir satt pris på. Vår hjemlevering blir stadig mer etterspurt i markedet, noe vi er utrolig stolte over, sier Anders Angen, daglig leder i Helthjem Netthandel.
I fjor omsatte Helthjem for rundt 180 millioner kroner, som var en dobling fra 2018.