Det svenske bilmerke Polestar planlegger å doble sin globale tilstedeværelse fra 9 til 18 markeder i 2021 og samtidig øke sin fysiske tilstedeværelse.
Selskapet, som er et datterselskap av produsenten Volvo, har blant annet et opplevelsessenter i Oslo sentrum, der kundene kan lære mer om Polestar og bilene. Konseptet, som kalles Polestare Space, er imidlertid ikke et utsalgssted ettersom salget skjer digitalt.
LES OGSÅ: Nytt retail-konsept feirer ett år og 54 000 besøkende
Vi utvider til nye markeder og vokser i markeder vi allerede er til stede i raskt. Et slikt fotavtrykk er unikt for en merkevare som kun har vært operasjonell i 12 måneder. Vi ser etter å utvide i samme tempo også i 2022. Dette tempoet, i kombinasjon med detaljhandel konseptene, vil støtte vårt mål om å overgå kunders forventninger, sier Thomas Ingenlath, CEO i Polestar, i en pressemelding.
"Desto viktigere i Norge"
Satsingen betyr at selskapet vil nå 100 fysiske detaljhandelskonsepter, inkludert en håndfull midlertidige pop up-lokasjoner, i løpet av året. I følge pressemeldingen vil man også se på nye tilbud innen utlevering, slik som hjemlevering.
Å være til stede der kunden er, å gjøre det enkelt for kunder å oppleve og bli kjente med Polestar er en del av hvem vi er som merkevare. For et land som Norge, hvor befolkningen bor spredt, er det desto viktigere for oss å kunne tilby en Space-opplevelse utover Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger. Vi åpnet nylig Polestar Destinations i Porsgrunn, som en av våre aller første, og flere vil det bli i nær fremtid, sier Alexander Hørthe, norgessjef for Polestar.
Polestar har foreløpig 650 service-punkter fordelt på sine markeder, men ambisjonen er å øke dette til 780 innen slutten av 2021.