Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Elisa inntar det norske markedet – ”tallene taler for seg selv”

Johny Larsen, Norgessjef i Elisa / Foto: Elisa
Liveshopping-suksessen skal ta Norge med storm.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Bacon ipsum dolor amet bresaola kevin swine chuck, landjaeger pig pork loin beef kielbasa. Corned beef chuck jerky beef tail, short ribs ham hock doner chislic frankfurter. Pig boudin chicken spare ribs pork, shoulder tri-tip ground round cupim doner. Flank ham hock fatback drumstick picanha swine.

Meatball drumstick sausage, beef ribs picanha spare ribs tail corned beef pork flank jerky hamburger salami cupim. Tail shank ham hock t-bone, leberkas pork chop fatback porchetta chislic ball tip landjaeger shankle. Pork loin meatloaf turducken venison jowl pastrami leberkas.

Swine pork kevin venison, tongue salami spare ribs tri-tip jerky boudin flank fatback capicola sirloin. Pig swine flank beef ribs ribeye tenderloin. Turducken cupim bresaola ground round picanha turkey salami. Frankfurter turducken doner sirloin bacon.

ANNONSE

Det er halvannet år siden Netthandel ble kjent med det danske tech- og liveshoppingselskapet Elisa. Siden den gang har deres kundeliste i Norge vokst og man har skrevet flere rekorder.

Selskapet har generert salgsinntekter på 120 millioner kroner for norske virksomheter siden oppstart og nå skal Elisa virkelig satse for fullt i Norge med ansettelsen av Johny Larsen som norsk og nordisk sjef samt opprettelsen av et regionalt supportteam til det norske markedet.

Norge er et av de mest digitaliserte samfunnene i verden – og befolkningen har en stor appetitt for netthandel. Elisa har faktisk allerede gjennomført over 1000 liveshopping-arrangementer i Norge med over 100 merkevarer, hvorav over 85 000 produkter er lagt i "liveshopping-kurven" til en verdi av over 100 millioner norske kroner, sier Johny Larsen, fersk Norgessjef i Elisa, i en pressemelding.

Han forteller at ambisjonene for det norske markedet er enorme, og mener tallene taler for seg selv.

Men for at potensialet skal realiseres er det behov for aktører som kan løfte nivået for denne typen netthandel med innovative, digitale løsninger. Så målet for Elisa er å løfte nivået så høyt i Norge at liveshopping blir en avgjørende del av salgsstrategien, interaksjonen med kundene og hele handelsopplevelsen, sier Larsen.

Vi har tidligere skrevet om hvordan konseptet har vist seg lønnsomt for blant annet Power, som foreløpig skriver Danmark som markedet med størst liveshopping-suksess.

I det norske og danske markedet har Elisa så langt oppnådd over én million seere totalt, og omsetningsrekorden under ett event ligger på 32 millioner kroner.

LES OGSÅ: Dansk liveshopping-robot gjør suksess – kundelisten vokser i Norge

Del artikkel: