ANNONSE

Elkjøp doblet salget med liveshopping – ”satt inn ekstra ressurser”

Foto: Elkjøp Norge
Linn Adine Andersen

Konseptet må kalles en suksess.

ANNONSE

I halvannet år har Elkjøp implementert og videreutviklet konseptet liveshopping for sine kunder i nettbutikken. Dette har gitt resultater, og siden sommeren 2021 har elektronikkjeden doblet salget. Dette forteller varehussjef hos Elkjøp Sandvika, om suksessen.

Vi får veldig mange gode tilbakemeldinger på Live Shopping, og kundene setter stor pris på at vi har denne løsningen for å hjelpe dem i en travel hverdag, sier Jawad Asadi, varehussjef hos Elkjøp Sandvika.

Konseptet har definitivt falt i smak hos deres kunder. Under Black Week i november kunne kjeden melde om en femdobling av salget, og siden den gang er det satt inn flere ressurser for å øke de ansattes kompetanse slik at liveshopping-opplevelsen blir så sømløs som mulig, for kundene som sitter i den andre enden.

Vi har også satt inn ressurser for å øke de ansattes kompetanse til å svare på spørsmål om hvilke produkter som fungerer med og er kompatible med andre produkter, da vi ser at det er noe våre kunder er opptatte av. Det er en viktig forutsetning for at vi kan gi gode anbefalinger.

LES OGSÅ: Dansk liveshopping-robot gjør suksess – kundelisten vokser i Norge

Rekrutterte 20 nye medarbeidere

Som en konsekvens av populariteten av konseptet har Elkjøp ansatt hele 20 nye medarbeidere for å kunne møte etterspørselen fra kundene. Kjeden opplyser dessuten at de fremover vil videreutvikle konseptet ytterligere, ved å utvikle nye, smarte løsninger som gir en enda bedre shoppingopplevelse.

De ansatte er veldig positive til konseptet og de får god opplæring i butikken og de ulike produktene før de begynner med Live Shopping. De ansatte rullerer også på å jobbe med Live Shopping, slik at alle får prøvd seg og økt kompetansen sin, sier Asadi.

Del artikkel: