Elkjøp har gjort flere tiltak for å møte den nye hverdagen til folk flest, og har blant annet innført egne åpningstider for folk i risikogrupper, klikk og hent på parkeringsplassen og kontaktløs betaling med Vipps. Nå lanserer de også tjenesten "LIVE shopping", hvor kunden ved hjelp av lyd og bildeoverføring skal få live assistanse og veiledning fra ansatte i butikk.
LES OGSÅ: Her er Elkjøps nye tiltak: "Pandemien tvinger frem nye løsninger"
I følge Elkjøpsjef Fredrik Tønnesen skal dette gi en opplevelse av å være i et av Elkjøp sine varehus.
Kundene våre skal kunne få rådgivning og hjelp som de er vant med, også når det ikke er mulighet for å forlate hjemmet sitt. Vi skal gjøre det vi kan for å bidra til å redusere smitterisiko, forteller han i en pressemelding.
LES OGSÅ: Clas Ohlson hiver seg på ny leveringstrend
"Elkjøp-ansatt tar deg med rundt i butikken"
Tjenesten skal fungere ved at man kan booke 20 minutter med LIVE shopping på Elkjøps nettsider. Deretter vil det komme en link til Microsoft Teams, hvor kunden blir møtt av en av Elkjøps spesialister. Hvilken kategori kundene ønsker hjelp med, velges på forhånd.
Deretter tar en Elkjøp-ansatt deg med rundt i butikken, svarer på spørsmål og veileder etter behov, forklarer Elkjøp.
Selskapet opplyser om at tjenesten skal bli tilgjengelig en gang i løpet av 27. mars.