Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Elkjøp om Black Week-salget: ”Vi ser en sterk økning”

Fredrik Tønnesen, administrerende direktør i Elkjøp Norge.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Økt kapasitet på nettbutikken i år.

ANNONSE

Sammenlignet med fjoråret ser Elkjøp en sterk økning i Black Week-salget, og den administrerende direktøren i Elkjøp Norge er storfornøyd.

Vi er godt fornøyde med resultatet så langt i perioden, og vi ser en sterk økning sammenlignet med Black Week i fjor, sier Fredrik Tønnesen, administrerende direktør i Elkjøp Norge, til Ehandel.

Tønnesen forteller at de i Elkjøp har hatt sterkt fokus på at Black Week-handelen skulle gjennomføres på en sikker og trygg måte, og at kundene har vært flinke til å opprettholde smittevernhensyn. Mange av kundene har også planlagt kjøpene sine godt, og benyttet seg av "Klikk & Hent"-løsninger.

LES OGSÅ: Klarna & Prisjakt om Black Week: "Et eventyr for norske nettbutikker"

Vår beslutning om å spre tilbudene, sette inn ekstra smitterverntiltak og øke beredskapen på «Klikk & Hent» og «Klikk & Hent på parkeringsplassen», gjorde at den utvidede uken har vært kontrollert og som planlagt. «Klikk & Hent» har fungert veldig godt, og vi er glade for at mange har benyttet seg av dette i denne perioden, sier Tønnesen.

Elektronikkjeden slet med kapasitetsproblemer under Black Friday i fjor, og kunder måtte vente opptil en time i kø før de kunne handle. I år var Elkjøp bedre rustet og med økt kapasitet i nettbutikken gikk netthandelen som den skulle.

På nett har vi hatt en økning sammenlignet med samme tid i fjor, noe vi forventet da mange har ønsket å handle hjemmefra grunnet Korona. I år var vi også godt forberedt på nett, og den økte kapasiteten på elkjop.no sørget for at netthandelen også gikk som planlagt, sier Tønnesen.

Del artikkel: