Ifølge ledelsen i Elkjøp Norge gjør man endringen for å få enda mer ut av kommunikasjonsenheten.
Kommunikasjon er en viktig funksjon for Elkjøp, hvor ressursene alltid har jobbet tett sammen på tvers. Ved å samle arbeidet i ett fagområde styrker vi kapasiteten og utnytter kompetansen enda bedre. Dette blir en ny start og vi gleder oss til å se hva teamet kan få til fremover, sier Linda Frid Andresen, administrerende direktør i Elkjøp Norge.
Willanger er ikke et nytt ansikt i selskapet og hentes internt fra Elkjøp. Han har fire år bak seg ved konsernkontoret til Elkjøp Nordic, sist med ansvar for kommunikasjon i avdelingen Brand & Marketing.
Elkjøp har 400 butikker i Norge, Sverige, Danmark og Finland, og er en av de største elektronikkaktørene i Norden. Willanger sier at kjedene i Elkjøp, og Elkjøp Norge spesielt, opplever det største medietrykket.
Det er derfor naturlig at den nye kommunikasjonsfunksjonen får sitt utspring der, og at vi rigger oss for å møte denne oppmerksomheten enda bedre. Nå skaper vi ett lag, som vil spisse leveransene og øke tilgjengeligheten vår både for pressen og alle i Elkjøp. Jeg er veldig takknemlig for muligheten og gleder meg til fortsettelsen, sier Willanger.