Tidligere i år kuttet Dintero ned i markedsavdelingen. Men samtidig har man altså trappet opp i salgsavdelingen.
Hvordan håndterer dere veksten internt? Er dere nok folk?
Vi har nok folk. Vi boarder 100 til 150 nye brukersteder hver måned, og har totalt over 2500 brukersteder som kunder, men vi har hatt overkapasitet en stund nå – så vi håndterer veksten bra, sier Navaratnam.
Hvilke avgjørelser har vært de viktigste for å nå dette vekstnivået?
Vi har endret mye på strategien vår og fokusert mer på salg. Vi har ansatt fire nye på dette området, og det har nok vært med å bidra til veksten vi nå opplever. Så har vi en veldig god løsning, og kan trygt snakke høyt om hvor bra konvertering vi kan tilby.
De fleste som driver nettbutikk vet at konvertering er noe av det viktigste – og vi vil påstå at vi er blant de beste på nettopp dette. Kombinert med en nøytral checkout som kan tilpasses de enkelte nettbutikkenes behov opplever vi at ryktet sprer seg. Så vi har ikke brukt så mye på markedsføring i år. Vi får selvfølgelig se hva vi gjør fram i tid, og må vel kanskje bruke litt mer tid på dette igjen fremover, sier Navaratnam.
Inn i nytt markedssegment
Vi står på trappene til det nye året, og om veien videre er gründeren klar. De skal fortsette å vokse, og innovasjonen av nye løsninger vil ei heller bremse opp.
Vi kommer med mye spennende i 2025, og kommer til å ha noen av markedets beste løsninger, sier Navaratnam uten å røpe for mye.
Det han imidlertid kan si er at man vil tæppe inn på et marked som utvilsomt er i rask vekst.
Vi vil fokusere mer på second hand og lage god teknologi som støtter løsninger i bruktmarkedet.
LES OGSÅ: Sterk økning i C2C-markedet – vil ta andeler i førjulshandelen
Ser dere noen potensielle utfordringer i 2025?
Jeg føler at vi har brukt så mye tid på å bygge god teknologi og at vi nå endelig kan høste fruktene av det arbeidet. Vi ser i 2024 at investeringene våre gir tilbake, med gode produkter og tjenester som gjør at vi kan få flere kunder. Det er også flere som ser at vi får store kunder, som Sport1, og flere ønsker å ta i bruk lignende løsninger. Skal så klart ikke si at det ikke vil bli noen utfordringer, men vi er positive til 2025, runder han av.