– Uten rÃ¥dgivningen og tjenestene fra Bring hadde vi ikke opplevd denne suksessen, fastslÃ¥r Kelvin Raymond, netthandelssjef i Hyttetorget. Â
Norges eneste hyttebutikk-kjede har hovedkontor i Sandefjord, 11 egne butikker og forhandlere rundt om i landet, i tillegg til nettbutikk. Nettsalget var imidlertid forsvinnende lite fram til 2021, da de bestemte seg for Ã¥ lansere en ny og bedre netthandelsplattform.  Â
– De første mÃ¥nedene gikk over all forventning. Men vi var likevel nybegynnere i netthandelsfaget, og trengte all hjelp vi kunne fÃ¥. Â
Tydelig informasjon om frakt og retur Â
Kundekontakten deres i Bring satte dem derfor i kontakt med netthandelsrÃ¥dgiver Kjersti Pedersen – som ogsÃ¥ leder Brings jevnlige forbrukerundersøkelser blant nordiske netthandelskunder, Bring Research.Â
– Kjersti har hatt to gjennomganger av nettbutikken, og har presentert veldig konkrete og nyttige forbedringsforslag. Og siden alle rÃ¥dene er kunnskapsbaserte, har vi bare sittet og nikket – og implementert alt hun har foreslÃ¥tt, smiler Raymond.Â
Det første grepet de gjorde, var Ã¥ fÃ¥ inn informasjon om pris pÃ¥ de ulike fraktalternativene allerede pÃ¥ nettbutikkens forside. Â
De fikk ogsÃ¥ pÃ¥ plass en enkel, selvbetjent returløsning.Â
– Dette ga en umiddelbar økning i kunder som valgte Ã¥ fÃ¥ produktene sendt framfor Ã¥ hente i butikk, forteller netthandelssjefen, og fortsetter: Â
– Returløsningen har vist seg Ã¥ være fantastisk for vÃ¥rt formÃ¥l. I tillegg til at det trygger kundene, fÃ¥r vi nesten ingen returspørsmÃ¥l lenger, noe som sparer oss for masse arbeid.  Â
Les mer om hvordan du vinner kunder pÃ¥ god retur. Â
Nylig har de fÃ¥tt opp en egen informasjonsside om de ulike frakt- og leveringsmetodene.Â
I tillegg vil kundene snart bli presentert for leveringsalternativer, fraktpris og estimert ankomsttid allerede pÃ¥ produktsiden. Informasjon om hvilken type kjøretøy pakken blir levert med, blir ogsÃ¥ snart tilgjengelig, for Ã¥ gi kundene muligheten til Ã¥ velge utslippsfri levering.  Â
– Mange av produktene vÃ¥re har en tydelig miljøprofil, og da er det ogsÃ¥ fint Ã¥ kunne gi kundene dette valget, pÃ¥peker Raymond. Â
Imponert over Brings checkout-teamÂ
I løpet av de to Ã¥rene med ny og forbedret nettbutikk, har Hyttetorget opplevd en økning i netthandelen pÃ¥ 150 prosent. Det har kompensert for de krevende tidene som varehandelen nÃ¥ er inne i – og har gjort at omsetningen har holdt seg stabil. Â
NÃ¥ satser de ytterligere pÃ¥ nettsalg. Â
– Ambisjonen for 2024 er en dobling i netthandelen – og en vekst i den totale omsetningen pÃ¥ ti prosent.  Â
Raymond roser ogsÃ¥ Brings checkout-team, som bÃ¥de har gitt gode rÃ¥d om kasseløsningen og hjelp til Ã¥ implementere de nye funksjonene og API-ene. Â
– Alt har gÃ¥tt veldig smidig, og siden vi har direkte kontakt med checkout-teamet, har alle spørsmÃ¥l blitt besvart veldig raskt. Det er utrolig luksus, og egentlig ganske unikt. Â
Tilbyr gratis helsesjekk av kasseløsningen Â
Ã… hjelpe nettbutikker med Ã¥ lykkes er en viktig del av Brings arbeid. Undersøkelser viser at det er mye Ã¥ hente pÃ¥ Ã¥ forbedre nettopp kassen: Globalt Â
er det gjennomsnittlige frafallet i checkout-løsningen pÃ¥ hele 70 prosent. Â
Det er grunnen til at Bring har etablert et dedikert checkout-team som sitter klare til Ã¥ gjøre en gratis «helsesjekk» av nettbutikken din – basert pÃ¥ de uavhengige forbrukerundersøkelsene fra Bring Research. Â
– For Ã¥ fÃ¥ flere gjennom kassen er det avgjørende Ã¥ ha kunden i fokus. Vi har mye kunnskap om hva nordiske netthandelskunder vil ha, og om hvilke grep som har effekt pÃ¥ nettbutikkens omsetning, sier Nicklas Brandal, rÃ¥dgiver i Brings checkout-team. Â
 RÃ¥dgiver Kjersti Pedersen roser Hyttetorget for Ã¥ være framoverlente og raske med Ã¥ gjøre de anbefalte endringene. Â
– De er ogsÃ¥ et godt eksempel pÃ¥ at forholdsvis enkle grep kan ha stor effekt. God informasjon om pris, levering og retur gir kundene trygghet – og kan være det som er avgjørende for om de fullfører kjøpet, oppsummerer Pedersen.Â