- Alle selskaper som sender et par hundre eller flere millioner pakker i året, trenger vår programvare, sier Lars Pedersen, CEO, nShift.
I forbindelse med den økende netthandelen øker også forbrukernes forventninger til hele leverings- og returopplevelsen. Det å kunne tilby flere og praktiske leveringsalternativer, sporing, friksjonsfrie returer og en mer personlig tilpasset kjøpsopplevelse er alle helt kritiske funksjoner for å konvertere og skape lojale kunder. Men å oppfylle alle disse forventningene og gjøre det riktig hver gang samtidig som man skal holde oversikt over stadig høyere ordre- og returvolumer, er både vanskelig og komplekst for nettbutikkene.
Det er her nShift kommer inn i bildet. For å levere akkurat det nettbutikkene har vært på utkikk etter – en ende-til-ende-løsning som hjelper dem å strømlinjeforme handleprosessen, redusere fraktkostnadene og samtidig forbedre den samlede leveringsopplevelsen var det helt nødvendig å samle noen av de beste løsningene på markedet.
nShift ser dagens lys
nShift ble lansert som et nytt merke og selskap samtidig med oppkjøpet av den Stockholmsbaserte returns management-løsningen Returnado i august 2021 under ledelse av Lars Pedersen som ny CEO.
«Selv om navnet er endret, er vi mer fokusert enn noen gang før på å fortsette å levere den viktige kommunikasjonslinjen innen delivery management, synlighet og effektivitet som våre over 95 000 kunder stoler på at vi leverer. Vi er veldig glade for å lansere vårt nye varemerke sammen med våre nyeste e-handelsløsninger, nShift Checkout og nShift Return (tidligere kjent som Returnado). Med plattformen vår vil kundene bekymre seg mindre og sende smartere med opptil 10–20 % høyere nettbutikkonverteringer, 60 % færre leveringsrelaterte spørsmål til kundestøtte og 30 % økning i gjenkjøpsrater på returnerte produkter.»
Gjennom oppkjøpet av Returnado, en Stockholmsbasert leverandør av returns management-løsninger, fikk nShift tilgang til kritisk teknologi til sin cloud delivery management-plattform som strømlinjeformet returprosessen for leverandører, transportører og mottakere. Returnados returekspertise spenner over kjente varemerker som Helly Hansen og Asket og demonstrerer sin betydelige evne til å betjene en veldig komplisert del av logistikkverdikjeden.
Andre oppkjøp på bare 30 dager
Mindre enn én måned senere, den 22. september, kunngjorde nShift at selskapet også hadde kjøpt opp Webshipper, den raskest voksende cloud delivery management-plattformen for netthandelen i Danmark. Webshipper blir selskapets andre oppkjøp, og nShift fortsetter å utvide sitt omfattende bibliotek med over 800 transportører og sin kundebase på over 95 000 kunder internasjonalt.
Ved å integrere Webshippers brukervennlige grensesnitt, avanserte back-end-teknologi og ledende kundestøttemodell vil Webshipper forsterke nShifts kapasitet som en global leder innen cloud delivery management.
«Vi har blitt svært imponert over hvor raskt Webshipper har skalert tilbudet sitt, og gleder oss til å begynne å bygge inn deres friksjonsløse, automatiske fraktteknologi og forsterke vårt store sortiment av avanserte cloud delivery management-løsninger til kundene våre», sier Lars Pedersen, CEO i nShift. «Dette siste oppkjøpet demonstrerer ytterligere vårt fokus på å bli den mest nyskapende aktøren i bransjen og fortsette å forbedre delivery management-reisen for kundene våre.»
Med en netthandel som øker år for år, og pandemien som satte ytterligere fart på denne utviklingen, vil netthandelsnivåene antakelig aldri gå tilbake til der de var før pandemien. Derfor er det helt kritisk for nettbutikker å ha en skalerbar, pålitelig og stabil delivery management-løsning på plass, slik at de kan bekymre seg mindre og sende mer.