ANNONSE

Erfarne e-handlere øker sitt eierskap i norsk tech-selskap

Øverst fra venstre: Eirik Fuglestad, Kåre Andrè Jevanord, Lars Thomte, Ole-Johan Lindøe, Morten Krogh-Moe, Marianne Angel Olsen, Ole Martin N. Evensmo, Magnus Bakken og Steinar H. Nygaard. Henning Frettem i Lipscore til høyre.
therese.karlsrud.haugen

"Kunne ikke la denne sjansen gå fra oss"

ANNONSE

Norske Lipscore, som leverer teknologi for å samle inn produktanmeldelser, har selskaper som Jernia, Onecall, ARK Bokhandel, Elektroimportøren og Sportsmaster på kundelisten. Nå kjøper Springboard Martech seg ytterligere opp i selskapet. Byrået har vært på eiersiden siden 2016. 

Da en av de øvrige aksjonærene ønsket å selge aksjer, valgte Springboard å kjøpe disse. Vi ser på Lipscore som et av Nordens mest interessante tech-selskap relatert til ehandel og kunne ikke la denne sjansen gå fra oss, forklarer Ole Martin N. Evensmo, daglig leder og medeier i Springboard Martech, i en pressemelding.

LES OGSÅ: Norsk tech gjør suksess med økt e-handel - her er de heteste selskapene

Det betyr at Springboard Martech eier nærmere fire prosent av Lipscore. I tillegg eier Evensmo personlig rundt tre prosent privat.

Produktanmeldelser har en positiv effekt på konverteringrate, trafikk og kundetillit og er et tema som opptar stadig flere ehandlere. Internasjonalt finnes mange selskaper i dette domenet, men så vidt vi kjenner til er ingen mer effektive enn Lipscore, sier Evensmo.

Største eier i Springboard Martech, som leverer konsulenttjenster til mellomstore og store virksomheter, er Ole Martin N. Evensmo. Han er også grunnlegger av Ehandel.com. I tillegg er kjente ehandelsnavn som Magnus Bakken, Marianne Angel Olsen, Ole Johan Lindøe, Eirik Fuglestad, Kåre Andrè Jevanord, Morten Krogh-Moe, Lars Thomte og Steinar H. Nygaard med på eiersiden.  

Tredoblet antall kunder på ett år

Henning Frettem, som er daglig leder og gründer i Lipscore, er fornøyd med at Springboard styrker sin eierandel. Selskapet har over 100 kunder og ekspanderte nylig til Sverige, hvor blant annet den svenske skokjeden Scorett har tatt i bruk teknologien.

Vi har tredoblet antall kunder på ett år. Dette er hovedsakelig nordiske kjeder og nettbutikk. Det er veldig kult, men vi har store ambisjoner og må innse at dette kommer til å bli en lang reise, der vårt langsiktige mål er å bli et globalt selskap. Skal vi lykkes er vi helt avhengige av å ha med oss aksjonærer som tenker langsiktig og som tror på det vi driver med, sier Frettem.

Frettem er i dag største eier i Lipscore med en eierandel på vel 40 prosent. Øvrige ansatte og styremedlemmer har også en stor eierandel. Største eksterne eier er vekststrategi- og ventureselskapet Agera.

LES OGSÅ: Doblet antall kunder - vil nå innta nabolandet med hjelp av Amazon

Del artikkel: