ANNONSE

Et steg på veien mot lønnsomhet: Vipps annonserer i appen

Caroline Lunde, kommunikasjonssjef i Vipps.
Foto: Vipps
Linn Adine Andersen

Gode resultater så langt.

ANNONSE

Vipps er en drøy måned inn i et pilotprosjekt i samarbeid med Schibsted. På jakt etter nye inntektsmuligheter tester man annonsering i appen – som per dags dato har godt over 4 millioner sluttbrukere.

Dette melder Shifter. De har vært i prat med kommunikasjonssjef i Vipps, Caroline Lunde, som forteller at resultatene hittil ser lovende ut.

Vi ønsker å lære mer om hvordan Vipps kan fungere som en kommunikasjonsplattform og hvordan vi kan hjelpe bedriftskundene våre å vokse, kommunikasjonssjef Caroline Lunde til avisen.

Vipp har i dag 139 000 bedriftskunder. Til tross for at noen av sluttbrukerne har reservert seg mot reklame, leverer kanalen fremdeles treff på over én million nordmenn hver eneste dag, forteller Lunde.

Hittil ser resultatene lovende ut.

"Bare begynnelsen"

I oktober i fjor fikk Vipps og Mobilepay grønt lys av EU-kommisjonen for en fusjon av de to selskapene. Sammen representerer de de digitale lommebøkene til over 11 millioner forbrukere og 400 000 bedrifter. Begge selskapene har ifølge Shifter de siste årene måttet vise til underskudd. Lunde forteller til avisen at pilotprosjektet har en direkte sammenheng med ønsket om å forbedre lønnsomheten.

Det er ikke noen hemmelighet at vi ser på muligheter for å forbedre lønnsomheten, men det er ikke slik at vi tror at det går å fullfinansiere Vipps med reklameinntekter. Misjonen til Vipps er og vil fortsette å være å forenkle hverdagen for bedrifter og privatpersoner. Fremover skal vi eksperimentere med nye kanaler, produkter og tjenester - og dette er bare begynnelsen, sier Lunde.

Del artikkel: