ANNONSE

Ett produkt løfter e-handleren – står snart for halve volumet

Gavin O'Dowd, konsernsjef i Haypp Group.
Linn Adine Andersen

Ser økt etterspørsel fra forbrukerne.

ANNONSE

Haypp Group, som blant annet står bak de nettbutikkene Snushjem.no, Snus.com og Snuslageret.no, fortsetter å vise til sterke sifre. I første kvartal i år økte deres netto omsetning med 22 prosent til 781 millioner svenske kroner, mot 640 millioner samme periode i fjor.

Samtidig viser man til et justert driftsresultat (ebit) på 18,2 millioner kroner for perioden.

Inflasjonstrykket har så langt hatt begrenset påvirkning på vår totale utvikling og vi ser en økt etterspørsel fra forbrukere som søker sikrere nikotinalternativer til attraktive priser, sier CEO og konsernsjef i Haypp Group, Gavin O'Dowd, i en kommentar til rapporten.

Produktkategorien nikotinposer fortsetter å være en storselger for e-handleren. I løpet av årets første tre måneder økte salget av nikotinposer med 41 prosent og står nå for nesten halvparten av salgsvolumene.

Vi fortsetter å gjøre sterk fremgang i denne raskt voksende produktkategorien, som nå står for 45 prosent av det totale volumet, sier O'Dowd.

Haypp Group kjemper i disse dager mot den norske regjeringens forslag om et totalforbud av salg av snus på nett i Norge.

Sammen med bransjekollega Snus365 har de to nettsnusaktørene gått hardt ut mot forslaget som i stor grad vil ramme nettopp deres selskaper – da man selv anslår man at Snushjem.no står for drøye 85 prosent av nettsalget av snus i Norge.

Del artikkel: