Siden lanseringen i 2019 har mer enn 50 000 pakker blitt sendt med Svosj. Nå styrker frakttjenesten laget med både ny markedssjef fra SOS Barnebyer og produktsjef som kommer fra rollen som Create and Discover i Schibsted.
Svosj er eid av Schibsted, der brukerne kan abonnere på fri levering og få andre fordeler når de handler hos selskapets partnerbutikker. Eksempler er Boozt.com, Stormberg, Power, Lyko og Get Inspired med mange flere.
LES OGSÅ: Schibsted om Svosj-tjenesten: "Vi tenker å ta en god andel av Norges aktive netthandlere"
Den nye stillingen som markedssjef for Svosj er blitt utnevnt til Fatima Yusuf, som nylig har vært kampanjesjef i SOS Barnebyer og har tidligere erfaring fra blant annet Skatteetaten, Coop Norge og Statkraft.
Yusuf er en dyktig markedsfører med stor entusiasme og gjennomføringskraft. Som start-up så vi behovet for en som både kan tenke strategisk og være operativ. Det fant vi i Yusuf. Vi er stolt av å få henne med på laget, og tror hennes positive energi kommer til å smitte over på både kolleger, partnere og kunder. Sammen skal vi bygge Schibsteds neste store merkevare, sier Svosj-sjef Ådne Skjelstad, i en pressemelding.
LES OGSÅ: Ny XXL-sjef skal gjenreise tilliten: "Ingen quick fix"
Produktsjef fra egne rekker
Samtidig er Cihan Sen på plass som ny produktsjef, som er hentet fra tilsvarende stilling for Create and Discover fra egne rekker i Schibsted. Han har tidligere erfaring fra FinTech-selskapet Curve i London, og har jobbet med fusjoner og oppkjøp innenfor ulike industrier.
Sen er allerede i gang i sin nye rolle.
Jeg er utrolig glad for å få bli en del av det fantastiske teamet som jobber med Svosj. Jeg er imponert over alt de har oppnådd på så kort tid, og ser virkelig frem til å bidra til at Svosj fortsetter å vokse fremover, sier Sen.