Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Etter betydelig vekstkvartal – slik skal Kid satse med storbutikker i Norden

Én av Kids fem "storbutikker" i Extended-konseptet, her på Ski Storsenter.
Foto: Kid
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

"Vært en ubetinget suksess".

ANNONSE

Torsdag morgen presenterte Kid sine resultater fra årets tredje kvartal. I tillegg til å kunne meddele om både økte inntekter, resultater og et sterkere online salg, vil kjeden fremover satse enda sterkere på sitt konsept Extended som har vokst både på nett og i fysiske butikker.

Per i dag har Kid fem Extended-butikker i Norge som har fungert som kjedens piloter. Nå er det bestemt av ytterligere fem Extended-butikker skal åpnes i Norge, i tillegg til at tre slike butikker skal åpnes i Sverige.

Konseptet skal ha styrket kjeden spesielt innen kategoriutvikling og møbler. Sortimentet skal bestå av blant annet senger, møbler, og tepper i tillegg til nye kategorier som kontor og oppbevaring samt yoga og hjemmetrening.

Satsingen har vært en ubetingent suksess, og i august i år besluttet vi å åpne opp for Extended-sortimentet på nett i Hemtex og i utvalgte større butikker, sier Anders Fjeld, CEO i konsernet, i en kommentar.

Vi er veldig fornøyde med resultatene fra Extended-konseptet, som har bidratt til sterk vekst både i butikk og på nett. Vi tror at Extended-konseptet har et stort potensial både i Norge og Sverige, og vi gleder oss til å åpne flere stor-butikker i begge landene, i tillegg til å utvide øvrig butikkportefølje, fortsetter han.

"Har aldri sluttet å tro på den fysiske butikken"

Kid-sjefen er klar på at investeringen i omnikanale løsninger er nøkkelen til sterk vekst i både butikken og på nett.

Vi har aldri sluttet å tro på den fysiske butikken, som er et viktig møtested for kundene våre. Samtidig er det nødvendig å investere i utvikling av alle våre digitale plattformer, som gjør det enkelt for kundene å handle på nett og hente i butikk, eller få varene levert hjem.

Vi vil fortsette å utvikle våre kategorier, våre merkevarer og investere i våre butikker, for å tilby den beste kundeopplevelsen i markedet. Gjennom stor-butikkene gjør vi butikkopplevelsen enda bedre. Vi har mer plass til visning av møbler og interiør, økt grad av inspirasjon, samt en tidsriktig og spennende varepakke som treffer på det folk vil ha, forteller han.

Med økt salg av større møbler følger imidlertid behovet for større butikklokaler. Derfor skal Kid jakte nye lokaler i både Norge og Sverige den kommende tiden for å gjøre plass til det som har blitt deres suksess-sortiment, nemlig Extended-konseptet.

Del artikkel: