Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Etter brukt- og netthandelsuksess: Tar nye skritt for å styrke sin posisjon

Konserndirektør for trykk og distribusjon i Amedia, John Kvadsheim og adm.dir. i Schibsted Delivery, Hans Kristian Hallén-Hasaas.
Schibsted utvider porteføljen ytterligere.
Jimmy Andersson
jimmy@netthandel.no

Fra sommeren overtar Schibsted distribusjonen av alle Amedias aviser og andre produkter, samt de tilhørende virksomheter. Det er klart etter at partene nå har signert en endelig avtale.

Denne avtalen representerer en betydelig styrking av vår langsiktige strategi for å tilby et bredt spekter av distribusjonsprodukter, tilgjengelig for flest mulig kunder, på så mange dager som mulig, sier administrerende direktør i Schibsted Delivery, Hans Kristian Hallén-Hasaas.

Med over 160 års erfaring innen avislevering og en stadig voksende tilstedeværelse innen netthandel-segmentet, tar vi nå nye skritt for å konsolidere og styrke vår posisjon.

ANNONSE

Schibsted innehar en betydelig eierandel i et av Norges største distribusjonsselskaper, som inkluderer Helthjem og Morgenlevering. Hvert år leveres over 130 millioner aviser og 15 millioner pakker over hele landet via Schibsteds nettverk, og med den nye avtalen på plass skal man ytterligere øke aktiviteten.

Vi har samarbeidet godt over flere år gjennom Helthjem-nettverket, og Amedia har vært en sentral del av veksten vi har hatt de siste årene. Men nå er vi klare til å overta deres andel av dette, og skal bygge solid videre på seksdagerslevering av produkter i et så stort område som mulig - så lenge det er økonomisk bærekraftig, sier Hallén-Hasaas.

Ledende i Norge

Schibsted Deliverys distribusjonsnettverk har opplevd en betydelig vekst de siste årene, til dels drevet av suksessen til Helthjem.

Med et stadig økende antall leveranser har selskapet etablert seg som en ledende aktør innen pakkelevering. Spesielt har det vært en sterk vekst innen leveranser fra privatperson til privatperson, som nådde over to millioner sendinger i fjor.

Dette gjør Helthjem ledende innen distribusjon av brukthandel i Norge.

Vi er stolte av den veksten vi har oppnådd, og det er et bevis på vår evne til å tilpasse oss det stadig skiftende markedet og møte kundenes behov. Det er særlig gledelig å se at vi kan bidra til distribusjon av slike bærekraftige produkter, sier Hallén-Hasaas.

LES OGSÅ: Helthjem med historisk rekord: “Hadde jeg ikke sett for meg”

Med den nye avtalen med Amedia ser Schibsted Delivery frem til å styrke posisjonen som en ledende distributør av nyheter og produkter over hele landet – med fokus på levering seks dager i uken.

Vårt hovedfokus fremover er å sikre en smidig overgang, samtidig som vi ønsker flere dyktige medarbeidere velkommen til vår organisasjon. Vi ser også frem til å utvide satsingen innen netthandelspakker og gjenbruksmarkedet gjennom samarbeid med plattformer som Finn Torget, og dette vil bidra til videre vekst for oss, sier Hallén-Hasaas.

Del artikkel: