ANNONSE

Etter fiaskoen i Norge - nå tester Matsmart et nytt marked

Matsmarts gründere, Ulf Skagerström, Erik Södergren og Karl Andersson.
Johanna Allhorn

Kjøpte nytt domene for 100 kroner.

ANNONSE

For snart ett år siden stod det klart at Matsmart skulle slutte å sende varer til Norge. Dette etter noen problemer med tollen, som i følge selskapets daglige leder Karl Andersson medførte dårlig lønnsomhet. I forbindelse med nedtrappingen i Norge, avslørte Matsmart at selskapet så på et nytt marked, som virket til å lande på Danmark.

Nå er det klart at nettbutikken, som selger feilmerkede, utgåtte og andre overskuddsvarer til lave priser, lanseres på det danske markedet under navnet Motatos. Selskapet skriver at navnet skal være "en lek med ordet tomatoes".

- Motatos fungerer bra sammen med vår forretningsidé om at mat fortsatt er fantastisk til tross for at etiketten skulle mangle en bokstav, sier Karl Andersson i en pressemelding.

- Et glemt domene

Det nye domenet, som skal ha kostet selskapet rundt hundrelappen, har blitt tatt godt i mot både internt og fra spurte danske forbrukere.

- Vi lette etter et "glemt" domene, som var blitt valgt bort av andre i jakten på mer perfekte navn, men som vi ville gi en sjanse.

Motatos skal ikke skille seg nevneverdig fra virksomheten i Sverige og Finland, der selskapet befinner seg nå i tillegg til Danmark.

- Vår visjon er en verden uten matsvinn og det er for å kunne redde enda mer mat at vi tar steget ut på flere markeder. Nå skal vi gjøre det lettere for danskene og de danske produsentene å gjøre en innsats for miljøet, avslutter Karl Andersson.

Del artikkel: