Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Etter milliardsuksessen - de skal ta Cocopanda ut i Europa

Foto: Linkedin
therese.karlsrud.haugen

Vil få et større utvalg av tjenester.

ANNONSE

Norske Brandsdal Group omsatte i 2020 for 1,3 milliarder kroner og har et mål om å "fargelegge Europa rosa" gjennom Cocopanda. Nå har selskapet inngått et samarbeid med DHL utenfor Norden, som skal hjelpe dem på veien og løse logistikken for sminkevirksomheten i Tyskland, Polen og Østerrike.

LES OGSÅ: Sminkegiganten omsatte for 1,3 milliarder kroner - inngår kjempeavtale: "Vil løfte oss"

Vi velger nå DHL for at vi vokser i Europa og vi ønsker av den grunn og utvide vårt logistikk kontaktnett til å inkludere større leverandører lokalisert i Europa, sier Thor S. Molle, logistikkdirektør i Brandsdal Group, til Ehandel.

Tidligere har selskapet brukt Bring sitt "parcels connect" program, noe Molle forteller at de har vært godt fornøyd med. Dette vil fremdeles være deres totale logistikkpartner i Norden.

Bring er fremdeles vår total leverandør av logistikk tjenester i Norden. I Sverige gikk vi for eksempel i 2020 over fra å bruke DHL sitt nettverk til å bruke Bring sitt egne nyetablerte logistikk nettverk.

Hva vil dette det nye samarbeidet ha å si for leveringstiden?

Leveringstiden er den samme eller kortere. Vi får et større utvalg av tjenester ved valg av DHL direkte.

Det er mange faktorer som påvirker valg av logistikkpartner.

Leveringstid, pris, kundetilpassede løsninger, innovasjon i leveringsmetoder, kontinuerlig innovasjon i løpende informasjon om status tilgjengelig for våre kunder, mulighet for våre kunder om å endre leveringsmåte også etter vi har sendt pakken, miljøfokus, kundeservice, ja det er totalt sett mange parametere som er viktig i vårt valg av logistikkpartner, forteller Molle om valget av DHL.

Øker når den fysiske handelen stenger

Bransdal Group har hatt en kraftig vekst under pandemiåret og økte omsetningen med 400 millioner kroner i fjor. Nå som mange fysiske butikker nok en gang har måttet stenge merker netthandelen nok en gang en økning. Det er mange som nå ønsker sminken sin levert helt hjem.

Vi ser tydelig økninger i antall ordre om land eller fylker foretar stenginger av fysiske butikker. Våre ordre er i hovedsak pakke i postkassen / Pose på døren leveranser som er hjem i postkassen til våre kunder. Men om ordren er av større volum så ser vi betydelig økning i valg av å få pakken hjem på dør fremfor å få pakken levert på pickup points.

LES OGSÅ: Sminkegiganten omsatte for 1,3 milliarder kroner - inngår kjempeavtale: "Vil løfte oss"

Del artikkel: