ANNONSE

Etter omfattende og vellykket snuoperasjon – Milrab om oppkjøpet: "Verdt å feire"

Håkon Høst Brunsell, daglig leder i Milrab // Foto: Christian Haukeli
"Vi leverer så langt på de planer vi har lagt."
Linn Adine Andersen

Mandag ble det kjent at den norske nettbutikken Milrab kjøpes opp av svenske Widforss.

LES OGSÅ: Milrab kjøpes opp av Widforss – "ser frem til å samarbeide tett med våre nye eiere"

Widforss ønsker et sterkere grep om det norske markedet, og Milrab vil ta del av stordriftsfordeler innen logistikk, markedsføring og ikke minst innkjøp. Til sammen vil de to selskapene omsette for over en halv milliard kroner.

Håkon Høst Brunsell, daglig leder i Milrab, forteller til Netthandel at de sammen med Widforss vil fokusere på å styrke kundeverdi og opprettholde samt videreutvikle sine leverandørrelasjoner.

Widforss ønsker å bygge videre på det sterke fundamentet Milrab AS allerede har etablert, sier Høst Brunsell.

Hva er det første dere vil gjøre når kjøpet er gjennomført?

Milrab har vært gjennom en omfattende og vellykket snuoperasjon det siste året, og at en avgjørende brikke i denne snuoperasjonen kommer på plass er jo verdt å feire.

Tilfredsstillende anerkjennelse

De ansatte i nettbutikken Milrab vil ikke oppleve noen umiddelbare endringer, forsikrer Høst Brunsell ved spørsmål om de ansatte samt ledelsen i selskapet vil bli påvirket av eierskiftet.

Widforss verdsetter den kompetansen og erfaringen våre ansatte bringer med seg, og ønsker å bygge videre på den sterke bedriftskulturen vi allerede har, sier han.

Sist Netthandel var i prat med Milrab var etter at nettbutikken offentliggjorde sine regnskapstall for 2023. Da så Høst Brunsell lyset i enden av tunnelen etter en omfattende snuoperasjon, hvor blant annet lagerløsningen måtte skiftes ut, lagerbeholdningen optimaliseres og netthandelsplattfoemen byttes ut.

Og man skimtet et håp om en lønnsom høst.

Det er for tidlig å si hvordan høsten blir totalt sett, men vi leverer så langt på de planer vi har lagt for å lykkes med omstillingen. Det er gøy og tilfredsstillende å se at dette arbeidet blir anerkjent av Widforss og Open Air Group, sier Høst Brunsell.

Raskere mot målet med Milrab

Milrabs nye eiere, så snart oppkjøpet er godkjent av konkurransetilsynet, ser frem til å raskere nå en sterkere posisjon i det norske markedet. Det forteller Widforss' CEO, Mikael Nilsson, til vår søsterside Ehandel.

Widforss har organisk nådd en sterk posisjon i det norske markedet siden lanseringen. Med oppkjøpet av Milrab ser vi en mulighet til å enda raskere nå den posisjonen vi sikter mot, forteller Nilsson.

Del artikkel: