ANNONSE

Etter oppkjøp - storsatser i Norge: ”Vil helt klart bli flere butikker”

Taale Wolff Nordbye, Norgessjef i Dogman.
Foto: Dogman
therese.karlsrud.haugen

Merker økt interesse fra utlandet.

ANNONSE

I forrige uke ble det klart at den svenske dyrebutikken Dogman kjøper opp Buster Hund og Katt sine åtte butikker i Oslo-området. Med dette tilskuddet får selskapet totalt 26 butikker i Sverige og Norge samt en omsetning på 500 millioner kroner.

Dogman har fra før vært tilgjengelig for norske kunder gjennom nettbutikken og tre fysiske butikker i Bergen, men nå ekspanderer man altså ytterligere. I fjor ansatte selskapet også Taale Wolff Nordbye som Norgessjef. Han forteller at flere butikker og ansatte er under vurdering.

LES OGSÅ: Ny netthandel tar opp kampen i kjæledyrsegmentet

Vi åpner en 1600 kvm stor butikk på Sørlandet til sommeren med innendørs agilitybane og hundesalong. Vi har flere gode lokasjoner i kikkerten, så det vil helt klart bli flere Dogman butikker rundt i Norge fremover. Vi ansetter da fortløpende butikkpersonale etter behov. Hovedkontoret i Sverige tar seg av mye av det administrative, men det er klart behov for arbeidskraft øker her også. Vi forsterker nå kontoret i Norge med en ytterligere stilling innen personal og regnskap, sier Norgessjefen til Ehandel.com.

Wolff Nordbye startet i Dogman 1. mars 2020, og har jobbet innen bransjen siden 2006. Blant annet som salgs- og markedssjef for Royal Canin og Premium Pet Products.

Får alle de fysiske butikkene navnet Dogman, eller fortsetter noen som Buster Hund og Katt?

På ett eller annet tidspunkt vil vi nok endre til Dogman, men som forbruker skal du fortsatt få den samme servicen fra engasjerte ansatte med god kompetanse, samt finne et spennende og rikt utvalg av produkter til din beste venn.

De åtte butikkene til Buster Hund og Katt forventes å øke Dogmans årlige omsetning med 65 millioner kroner, men hva selskapet har betalt for kjeden er konfidensielt.

I tillegg til de fysiske butikkene vil også Busters nettbutikk slås sammen med Dogman.com. Selskapet har hatt nettbutikk i Norge siden 2019.

Den har vært gjennom en større endring og vi ser nå at den omstruktureringen gir gode resultater. Det var viktig for oss å få den mer brukervennlig og informativ. Nå er det lettere å finne sine favorittprodukter og det man behøver i hverdagen til sine dyr, men også bli inspirert av spennende nyheter og tilbud, forteller Wolff Nordbye.

Hundesalong, selv-vask og agilitybane

Dogman satser stort på helhetsopplevelsen i butikk, både når det gjelder utvalg og kompetanse, men også når det kommer til tjenester. Enkelte Buster-butikker skal derfor bygges om.

Vi forsøker å skape en butikkopplevelse som innbyr til sosialisering med både venner og kjæledyr hvor de kan teste vår innendørs agilitybane i butikk, sette seg i en god stol og ta seg en kopp kaffe osv. Dette er selvsagt varierende fra butikk til butikk avhengig av plass. Noen butikker har også vann-tredemølle, hundesalong, selv-vask av hund, innendørs treningsfasiliteter på større flater mm. Ett par av Buster butikkene vil bli bygget om slik at de også kan tilby kundene en lokal hundesalong. Det skal være både gøy og nyttig for hele familien å komme til Dogman.

Den økte interessen for Dogman merkes også fra utlandet, og selskapet ser ikke bort i fra å ekspandere til flere markeder.

Det er en spennende utvikling og vi merker økt interesse for våre produkter og vårt konsept også fra utlandet. Den beste måten å markedsføre vårt brede sortiment på, er å skape flotte «Flagship-stores» i de land vi merker en slik interesse. Det vil igjen skaffe oss flere lokale forhandlere som vil tilby våre produkter.

Selskapet har ikke satt noe tak for antall butikker, men forteller at målet for 2021 er å oppnå en tosifret vekst i prosent på allerede etablert business.

Det er travle tider og vi er veldig fornøyde med fremgangen så langt i år, men vi hviler ikke på oppnådde resultater. Vi jakter stadig etter nye muligheter for videre utvikling av selskapet, avslutter Dogman-sjefen.

LES OGSÅ: Milliardselskap pumper ut dyreutstyr i Norge - doblet omsetningen

Del artikkel: