Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Etter oppkjøpet - Episerver bytter navn

Stein-Viggo Grenersen, produkt- og markedssjef i Optimizely Norge.
therese.karlsrud.haugen

"Rustet til å hjelpe e-handlere å ikke bare ha en butikk, men drive butikk"

ANNONSE

Episerver, som har røtter tilbake til 1994, er nok mest kjent for å være en CMS-leverandør. Nå står selskapet ovenfor et skifte.

Etter å ha gjort grundige undersøkelser og gjennomført intervjuer om hvordan vi oppfattes av kunder, partnere og industriledere, har vi tatt beslutningen om å endre navnet vårt, skriver selskapet på sin nettside.

I de kommende månedene skal selskapet gradvis endre merkevaren og navnet sitt til Optimizely. Dette skjer etter at selskapet kjøpte opp det amerikanske selskapet Optimizely i 2020, som er verdensledende innen eksperimentering og optimalisering.

Det skal ikke bli store forandringer organisasjonsmessig og hovedkontoret kommer fremdeles til å bli i Stockholm, men selskapet kommer altså til å gå helt bort fra navnet Episerver.

At vi nå bytter navn til Optimizely er riktig ut fra den produktporteføljen vi leverer. Selv om CMS og Commerce fortsatt er hjertet og navet i det vi leverer er vår Digital Experience Platform (DXP) nå rustet til å hjelpe e-handlere og innholdseiere til å ikke bare ha en butikk eller nettsted, men drive butikk. Gjennom tjenester for personalisering, anbefalinger og ikke minst eksperimentering skal Optimizely fortsette å hjelpe virksomheter til å bli den beste digitale utgaven av seg selv, sier Stein-Viggo Grenersen, produkt- og markedssjef i Optimizely Norge.

Til neste år har Episerver, eller Optimizely, vært i Norge i 20 år. Selskapet har flere store kunder som Get Inspired, Coop, Vita og Felleskjøpet.

Del artikkel: