Etter et sterkt tredje kvartal oppjusterte Boozt sine prognoser for helåret 2023. Tirsdag meddeler den svenske moteplattformen at de igjen velger å oppjustere sine prognoser – etter det som skal ha vært en heidundandres novembermåned.
Boozt forventer nå en tilvekst i nettoomsetning på 13 til 15 prosent, opp fra tidligere justering på 11 til 15 prosent. Det justerte driftsresultatet forventes å havne på mellom 370 til 390 millioner svenske kroner, opp fra tidligere justering på 350 til 390 millioner.
I løpet av Black Week sikret Boozt mer enn 125 000 nye kunder. På deres logistikksentral i Ängelholm ble det satt produksjonsrekord – med mer enn 20 000 håndterte produkter per time, sammenlignet med rundt 15 000 produkter per time samme periode i fjor.
Vi er veldig glade for å se at vi har evnen til å opprettholde momentum til tross for det utfordrende markedet, kommenterer medgründer og administrerende direktør i selskapet, Hermann Haraldsson.
Kundene skal ha strømmet til fra alle markeder hvor plattformen er til stede, og kategoriene mote for både kvinner og menn økte spesielt blant selskapets mest lojale kunder. Boozt teller nå mer enn 650 000 kundeklubb-medlemmer i Boozt Club.
Den gjennomsnittlige ordreverdien fortsetter å øke og antallet kunder som kjøper i mer enn en kategori er rekordhøy. Dette er et bevis på vårt relevante tilbud i alle kategorier, men også at vår beslutning om å investere i en sterk lagerposisjon innen høysesongen var korrekt, fortsetter han.