ANNONSE

Etter suksessen i Sverige - nå lanserer Netonnet betalingsløsningen i Norge

Per Stridh, B2B-sjef i Netonnet // Foto: Netonnet
"Har tydelig økt konverteringen vår".
Jimmy Andersson

I mai i fjor lanserte Netonnet en betalingsløsning fra det norske fintech-selskapet Two på det svenske markedet. Betalingstjenesten retter seg mot bedriftskunder og muliggjør fakturakjøp både online og i kjedens lagershopper.

Lanseringen har slått godt an, og nå har elektronikkgiganten rullet ut løsningen også på det norske markedet.

ANNONSE

Den nye løsningen har tydelig økt konverteringen vår, både på nett og fremfor alt innen fysisk handel. Vi ser også at det øker tilstrømmingen av kunder da en stor andel av bedriftene som velger å betale med Two er nye kunder, sier Per Stridh, B2B-sjef i Netonnet.

Enklere løsning

Ifølge Stridh er det en stadig større andel av kjedens kunder som nå velger faktura som betalingsmetode, og fakturakjøp er nå nesten like populært som kortbetaling.

Han peker også på at løsningen gjør det mulig å handle på faktura uten verken søknad eller registrering. En smidighet som verdsettes blant kundene og en vesentlig forskjell fra tidligere der kredittvurderingen var et manuelt moment som tok en god del tid.

Å kunne betale mot faktura bidrar til å skape fleksibilitet i økonomien over tid for våre bedriftskunder, noe som er viktig ikke minst i de tøffere tidene mange bedriftseiere opplever akkurat nå. Det er tydelig at også våre norske bedriftskunder setter pris på fleksibiliteten som Twos betalingssystem tilbyr, og vi merker allerede en klar positiv effekt, med flere fakturakunder og flere nye kunder også i det norske markedet, sier Per Stridh.

Del artikkel: