ANNONSE

Etter vellykket lansering i Norge: Klarna-konkurrenten lanserer egen app

"Overgått våre forventninger."
Linn Adine Andersen

Det svenske betalingsselskapet Qliro har i dag lansert en ny app for forbrukere i Norge.

Appen skal bygge på den samme opplevelsen som selskapet allerede har oppnådd suksess med i Sverige. Den gir forbrukere oversikt over tidligere kjøp, muligheten til å betale fakturaer i appen samt tilgang til praktiske påminnelsesfunksjoner. Altså vil den nok ligne mye de første versjonene av konkurrenten Klarnas app.

Lanseringen markerer imidlertid et betydelig steg i Qliros strategi for å styrke sitt tilbud og sin posisjon i det norske markedet.

Lanseringen i Norge har så langt overgått våre forventninger, med flere nye avtaler på plass allerede bare etter noen måneder. Med vår nye app, som tilfører merverdi for både forbrukere og forhandlere gjennom Qliro Loyalty Driver, samt vår nylanserte Qliro Checkout 0.0, er vi godt posisjonert for å akselerere tilveksten i Norge, sier selskapets administrerende direktør, Christoffer Rutgersson, i en pressemelding.

Returhåndtering og lojalitetsprogram

Den nye appen er basert på Qliros erfaringer fra Sverige, hvor den oppgraderte appen skal ført til økt kundetilfredshet og utbredt bruk. Siden september 2024 har appen blitt lastet ned over 100 000 ganger i selskapets hjemland.

I tillegg til nevnte funksjoner vil appen også tilby løsninger for returhåndtering samt enkel tilgang til kundeservice via en chat-funksjon.

Vi har tatt til oss feedback fra både forbrukere og forhandlere og kombinert den med verdifull innsikt fra Qliros egne data. Resultatet er en app som ikke bare forenkler betalingsopplevelsen, men som også styrker kundelojaliteten gjennom vår nye lojalitetsfunksjon, sier Rutgersson.

Del artikkel: