Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Eventyrlig start for Bilpleiekongens nye overhode: “Gir alt”

Stian Olsen, Bilpleiekongens nye daglige leder.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Klatret raskt til topps hos Bilpleiekongen.

ANNONSE

Etter 15 år i Komplett var tiden inne for at Stian Olsen skulle teste noe nytt. Og etter kun fire måneder som innkjøpsansvarlig hos Bilpleiekongen tar han over roret som daglig leder.

Han forteller at tidligere daglige leder, Frank Wirum, har gjort en fantastisk jobb og lagt et solid grunnlag hvilket gjorde det enkelt å takke ja til jobben han ble tilbudt i mars.

Kundene har alltid vært det viktigste fokuset hos Bilpleiekongen, men fremover skal det gjøres enda mer for å sikre at forbrukerne finner veien til nettopp deres nettbutikk.

Vi har hatt to fine år og skal vokse videre med det vi holder på med. Vi ser veldig positivt på markedet og allerede i februar var vi godt over 30 prosent opp mot fjoråret. April har dessuten startet eventyrlig bra for oss – fortsetter denne trenden ser det veldig positivt ut, konstaterer Olsen overfor Ehandel.

Fremover vil mer informativt innhold også ta plass på deres skreddersydde plattform. Alt kundene måtte trenge skal de finne hos Bilpleiekongen - både i Norge og i Sverige.

Vi jobber med å ikke kun være fokuserte på bilpleie, men komme litt innpå områdene rundt bilen, som hjulskift, ekstralys og eventuelt også det kundene trenger til både båt og bobil, sier Olsen.

Green week = god business

Nå som vi endelig kan kjenne varmen fra solstrålene øker trafikken i nettbutikken. Bilpleiekongen kjører på konseptet green week, som ikke nødvendigvis har en sammenheng med bærekraft, men heller med at våren er her.

Det er varmt i lufta og alle skal ut. Black week har aldri vært så stort for oss, da er det kaldt og snø, men green week derimot har bestandig vært en stor greie i bilpleiebransjen, sier Olsen.

Spesielt to produkter flyr ut av hyllene i disse dager.

Støvsugere til bil. Det selger vi mengder av nå. Vi ser jo at folk sier det er nedgangstider, men det merker ikke vi. Også innen høytrykksspylere ser vi en økning i salget, som jo er en rimelig dyr maskin på opptil 10 000 kroner.

Merkevarebygging på veiene

Bilpleiekongen skal med ny leder på plass ta virksomheten ut på veiene i vårt langstrakte land.

Det er viktig for oss med brand building og vi skal mye ut på veien i år. Blant annet skal vi til Stjørdal på motorshow, og så har vi et godt samarbeid med NAF. På veien opp til Stjørdal skal vi møte kundene deres og vise frem alt vi har å by på at bilpleie, forteller Olsen, før han legger til:

Bilpleiekongen skal ha et stort biltreff event selv den 13.mai på Borgeskogen, i samarbeid med Bilpleie Norge. Det er forventet 300 biler og 2000 personer innom. Det blir vist frem produkter, konkurranser og Geir Schau som konferansier.

Og målet for 2023, kan du røpe hva det er?

Vi har et hårete mål om å vokse en del prosent i 2023. Vi er 14 glade og entusiastiske ansatte som gir alt når vi er på jobb. Sist år lå vi på 8 dagers levering, nå ligger vi på 1-2 dager levering. Vi har gjort mye for å gjøre kundene enda mer fornøyd, og det arbeidet skal vi fortsette med, avslutter Olsen.

Del artikkel: