I fjor høst stod Farmasiet klare i sin nye og automatiserte logistikkhub på Vestby. Nå forteller de om ytterligere satsinger i form av et samarbeid med leveringsplattformen Ingrid.
Slik skal de bli enda mer effektive på logistikk og sikre at netthandelspakkene blir transportert hjem til kundene så raskt som mulig.
Farmasiet er et teknologidrevet og innovativt selskap, og er stadig i vekst. Vi må derfor hele tiden utvikle digitale løsninger og løse konkrete problemstillinger for å utvikle tilbudet til kundene. Implementeringen av Ingrid har allerede gitt økt effektivitet, sier Hilde Andersen-Gott, CTO i Farmasiet, i en pressemelding.
Farmasiet skal ha samarbeidet med det Schibsted-eide selskapet siden før jul, og resultatene så langt er lovende.
Etter fire måneder drift har vi løst flere unike utfordringer som hjelper oss både med å drifte lageret vårt effektivt og levere godt på kundeløfter, sier Andersen-Gott.
LES OGSÅ: Ingrid kjøper Turnr – de skal løse e-handelens største utfordring
Krever spesielt høy kvalitet
Piotr Zaleski, administrerende direktør i Ingrid, forteller at selskapet har lang erfaring med apotekbransjens logistikkutfordringer fra andre land. Han er meget fornøyd med å kunne skrive opp Farmasiet på kundelista.
Leveranse fra apoteker krever spesielt høy kvalitet innen logistikk, og Ingrid er stolt over å innlede dette samarbeidet. Farmasiet er en ledende innovatør innen netthandel uavhengig av bransje. De jakter på den ultimate kundeopplevelse, akkurat som Ingrid, sier Zaleski.
Farmasiet benytter dessuten anledningen til å gi et hint om hvordan fjoråret endte, og kan fortelle at veksten fortsetter. I 2023 skal nettapoteket ha omsatt for godt over en halv milliard norske kroner i 2023.