Felleskjøpets detaljhandel er i all hovedsak rettet mot den norske bonden. Likevel har deres grønne bekledning blitt populær også blant de mer urbane. Og dette er nok mye grunnet stjerneskuddet av et country-rap band, nemlig Hagle.
Artistene André Jensen og Olav Tokerud står gjerne på scenen iført den ikoniske, grønne Felleskjøpsdressen, og har ført til at den velkjente FK-logoen er å se like ofte på bygda som på festivaler.
Hovedkunden vår er den norske bonden, og det gjelder også på bekledningen. Klærne våre har derimot også fått fotfeste i de mer urbane miljøene. Vi synes selvsagt det er stor stas at også unge og urbane mennesker bruker våre klær, sier Bård Hauge, produkt- og utviklingssjef for egne merkevarer i Felleskjøpet Agri, i en pressemelding.
"Svært god totalpakke"
Siden 2020 har Felleskjøpet solgt 30 000 grønne kjeledresser og over 23 000 t-skjorter. Felleskjøpet-capsen har solgt nærmere 50 000 eksemplarer i samme periode.
Det siste året har det imidlertid vært et noe skrammere utvalg i Felleskjøpet-butikkene. Årsaken er at Felleskjøpet har solgt seg ned på eksisterende vareutvalg, samtidig som jakten på en ny leverandør av arbeidsbekledning har pågått.
Nå står det klart at Wenaas Workwear, en av landets største innen arbeidstøy og verneutstyr, er Felleskjøpets nye samarbeidspartner.
Prosessen med å få på plass ny leverandør har pågått i halvannet år, og nå er vi veldig glade for at vi har fått med oss Wenaas som samarbeidspartner. Dette gir oss en svært god totalpakke, både på høy kvalitet, pålitelig levering og en effektiv logistikkmodell, sier kategorisjef Lillian Spjeldnes Flathen i Felleskjøpet Agri.
Trond Schwartz, salgssjef i Wenaas Workwear, er både stolt og glad for den nye avtalen som er signert.
Det er ingen hemmelighet at vi lenge har ønsket dette samarbeidet. Nå er vi der, og vi gleder oss. Dette samarbeidet åpner opp for utallige muligheter og spennende prosjekter, som vi gleder oss til å realisere sammen, kommenterer han.