Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

FINN.no kjøper seg inn i norsk læringsplattform

Marius Olsen, administrerende direktør i Videocation AS.
Videocation AS
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Har stor tro på norske, digitale læringsplattformer.

ANNONSE

Siden coronakrisen har digitale arbeids- og læringsplattformer fått stor betydning i det norske samfunnet. Nå har FINN.no som eies av Schibsted ASA gått inn på eiersiden av det norske selskapet Videocation AS.

Terje Seljeseth som i 2009 gikk inn i Schibsteds konsernledelse er nå også gründer og styreleder i Videocation AS. Seljeseth heier på norske plattformer for opplæring og mener Videocation er en del av fremtidens metoder å avholde kurs på.

Forskning viser at videokurs er like effektivt som analoge kurs dersom det gjøres riktig. Norge har tradisjonelt vært svake når det gjelder å etablere internettplattformer som unektelig er et av verdens største vekstområder. Vi ser daglig hvordan store amerikanske eller kinesiske plattformer blir fullstendig dominerende innen sine områder. Det burde være gode grunner til å heie på en norsk plattform for opplæring. Det kunne jo være greit at nordmenn ikke er helt avhengig av selskaper som Facebook, Google eller Amazon, sier Seljeseth i pressemeldingen.

LES OGSÅ: Rekordtall for FINN.no under krisen

Administrerende direktør i Videocation AS, Marius Olsen, har blant annet tidligere erfaring som direktør for plattform- og teknologitrender i Schibsted, i tillegg til at han har vært med på å starte innholdmarkedsføringsbyrået VG Partnerstudio. Fornøyd med å ha fått med seg FINN.no på eiersiden ser han lyst på veksten videre innen videolæring.

Kontinuerlig læring og kompetanseutvikling er viktigere enn noensinne, på tvers av alle bransjer. Det er ingen tvil om at Videocation.no nå opplever økt etterspørsel i lys av dagens korona-situasjon, da mange sitter på hjemmekontor og en større andel arbeidstakere er permitterte. Det at videolæring både er mer kostnadseffektivt og miljøbesparende enn tradisjonell kursvirksomhet gjør oss trygge på veksten vi nå ser i videolæring kommer til å vedvare også i kjølvannet av korona- situasjonen, sier Olsen i en pressemelding.

Del artikkel: