Det er høyt trykk i netthandelen i dag og en av de som merker det er Skittfiske.no. Den Sandefjord-baserte nettbutikken har lykkes med å slå fjorårets Black Friday-kampanje og forventer ytterligere pågang når kundene nå er ferdig med arbeidsdagen.
LES OGSÅ: Sminkegiganten er allerede nær dobling: "Rekordene står i kø"
Vi har hatt Black Weekend før, men har nå kjørt Black Week siden forrige søndag og fortsetter til over helgen til og med Cyber Monday. Det er vanskelig å sammenligne eksakt med fjoråret siden kampanjene er ulike, men vi har hatt kraftig vekst hver dag. Allerede nå ligger vi totalt 10 prosent over fjoråret, med denne dagen og tre dager igjen av kampanjen, sier Anders Amundsen, daglig leder og medgründer i Skitt Fiske, og legger til:
Egentlig har vi vært litt motstandere av å ha tilbud en hel uke, men ser nå at det er fornuftig i henhold til kapasiteten samtidig som mange av konkurrentene våre gjør det samme. Vi tror også at det er enklere for kundene å gjøre flere gode kupp på denne måten.
Det er dessuten ikke bare den siste uken som har gått bra for Skitt Fiske, som er en av de heldige vinnerne under corona innen både netthandel- og friluftssegmentet. Denne uken feiret de én milliard kroner i systemet, siden nettbutikken ble startet i 2007.
Vi har hatt en fantastisk vekst i år på rundt 50 prosent og forventer å omsette for rundt 150 millioner kroner i 2020.
"Venter til etter arbeidstid"
Med opp mot 50 000 varelinjer er det vanskelig å si hvilke produkter som selger best om dagen, men Amundsen kan blant annet nevne hodelykter og ullundertøy.
Vi har rundt 40 000 - 45 000 varelinjer og har hatt mange varer på tilbud hele uken, så det er vanskelig å trekke frem noen spesielle produkter men vi selger mye av alt fra kikkerter og hodelykter til fiskestenger, knivslipere og ullundertøy.
LES OGSÅ: Skitt Fiske får inn Egmont på eiersiden
Selskapet består nå av 30 ansatte og fikk i sommer med seg Egmont på laget som minoritetseier.
Nå er vi ca. 30 stykker, hvor de som kan er på hjemmekontor. Men vi har en rulleringsordning, slik at vi opprettholder normaliteten noe.
Ettersom Black Friday-tilbudene er dratt ut over lenger tid venter ikke Amundsen like sterk vekst som tidligere på selve Black Friday, men spår likevel en doblet omsetning innen kvelden er omme.
Vi regner med å doble omsetningen utover kvelden. Folk har vært på jobb og selv om mange har hjemmekontor er nok folk flinke til å vente til etter arbeidstid med å handle, avslutter han.