Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Fjong blir til Vibrent: Rigger seg for internasjonal vekst

Sophie Wiik, Sigrun Syverud og Kristin Vaag ved Vibrent.
Foto: Vibrent
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Fjong betyr noe helt annet i nabolandet Sverige.

ANNONSE

Klesleietjenesten Fjong byttet denne uken navn til Vibrent. Årsaken skal være enkel: Fjong klinger ikke like bra i våre naboland – og med en internasjonal ekspansjonsplan holder rett og slett ikke Fjong mål lenger.

Det nye navnet Vibrent spiller på de engelske ordene rent og vibrant.

Vi lanserte Fjong i Danmark i 2021, og tilbakemelding fra danskene har vært at de ikke helt forstår navnet. Vi planla også å lansere i Sverige tidligere i år, men det viser seg at ordet “fjong” betyr noe ganske annet på svensk. Appen vår ble faktisk sensurert i app-store med det navnet, så da ble det klart at noe måtte gjøres, sier med-gründer og CEO i Vibrent, Sophie Wiik, i en pressemelding.

Vibrent faller forhåpentligvis i smak blant en bredere, internasjonal kundegruppe.

Det nye navnet gjenspeiler vår energiske tilnærming til mote og at det å leie klær gir liv til garderoben din. Vi ønsker å formidle den positive følelsen av å stråle i klær som passer til din personlighet, og vi synes navnet Vibrent fungerer utmerket til akkurat dette budskapet, sier Kristin Vaag, Country Manager for Vibrent i Norge.

Utvider sortimentet

Hjørnesteinen i bedriften skal være den egenutviklede plattformen for utleie, som nå skal lanseres videre i Europa. Klesleietjenesten har frem til nå fokusert på klær til kvinner, og har blant annet inngått partnerskap med bedrifter som har usolgte overskuddsvarer.

Via et medlemskap kan kundene leie månedlige klespakker og sende klærne i retur når den nye, månedlige pakken ankommer.

Fremover skal også herre- og barneklær bli et satsingsområde i Vibrent.

Vi får mange henvendelser om vi tilbyr leie av herre- og barneklær, og vi har lenge sett for oss at det vil være naturlig å utvide tilbudet vårt med dette. Alle som bruker klær er potensielle kunder av oss, og skal vi revolusjonere måten folk forbruker klær på, kan vi ikke begrense målgruppen vår til bare kvinner. Jeg gleder meg til dagen vi kan levere klespakker til hele familien i medlemskapet vårt, sier Vaag.

Med skiftet til Vibrent og den kommende internasjonale ekspansjonen, er selskapet godt rustet for å bli en sentral aktør i omstillingen til en sirkulær klesindistri globalt og bringe grønnere mote til mennesker over hele verden, skriver selskapet.

Del artikkel: