Etter måneder med testing og utvikling finner den grønne delingsplattformen Pinsj veien mot sin endelige form. Tidlig i april lukket selskapet en emisjonrunde gjennom Folkeinvest hvor det ble hentet godt over 4 millioner kroner.
Hos Pinsj kan man selge, kjøpe, leie eller leie ut sport- og friluftsutstyr. Plattformen har i dag nærmere 500 annonser og det er gjennomført 29 leieforhold. Initiativtaker og medeier Aleksander Gamme påpeker at det fortsatt gjenstår en del arbeid på plattformen, men med den ferske kapitalen vil man nå ha mulighet til å fokusere på utvikling og markedsføring en god stund fremover.
Vi har hentet ca. 4,4 millioner kroner i denne omgangen og er veldig fornøyd med det. Vi fylte vinduet og har allerede en del på venteliste. Blant store nye eiere er Cecilie Skog, Thomas Alsgaard og Ivar Tollefsens Fredensborg i tillegg til veldig mange andre entusiaster som vil løfte frem deling og gjenbruk i fritiden vår. Det er skikkelig kult, forteller Aleksander Gamme, initiativtaker og medier i Pinsj, til Ehandel.
Hittil er det utstyr som telt, pulk, fjellski og randonee-utstyr som har vært mest populært, men i sesongen fremover blir det nok mer sommerrelatert utstyr å finne på Pinsj.
Responsen er akkurat der vi ønsker at den skal være. Vi har i løpet av kort tid passert 500 brukere, og det stiger for hver dag, men ikke så eksplosivt at vi mister kontrollen. Vi har fremdeles en del funksjonalitet å pusse på, og noen bugs å kvitte oss med før vi trykker på de store knappene.
LES OGSÅ: Aleksander Gamme på nye eventyr – investerer alt han eier i digital plattform
Hvordan ser utviklingen videre ut nå som dere har fått testet systemene og fått igang aktive brukere?
Vi har en lang rekke faser foran oss, men prioritet og rekkefølge er ikke fastsatt ennå og vil også gjøres sammen med nye eiere. Vi vil utvikle videre i retning av semiprofesjonelle utleie for butikker og foreninger, høyere relevans ved søk ut fra profildata og ulike bruktsalgfunksjoner, forteller Gamme.
Selskapet har som mål å være 1000 medeiere i løpet av 2022 og planlegger ny emisjonsrunde gjennom Folkeinvest. Det skal også være et mål å nå 3000 brukere i løpet av 2022, og 10 000 brukere i 2023.
Med på laget som investorer og rådgivere finner vi blant annet e-handelsprofilene Eric Sandtrø og Stian Moldvær Larsen, Trygve Sunde Kolderup (Avdelingsleder Bærekraft i DNT), Christian Hager (CEO Fram Venture), Bjørn Simonsen (CEO Saga Pure) og Anders Opsahl (CEO Opsahl Eiendom).