Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

FLOYD.no feirer ti år - sikter mot 100 millioner

Ledergruppen i FLOYD.no. F.v.: Lene Vartdal Jensen, Tonje Hansen, Ida Stensrud Andersen, Guro Forseth Smith og Preben Nesheim.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

"Det skal være enkelt å handle på nett"

ANNONSE

FLOYD.no fyller ti år, og har siden 2011 gått fra å være en liten nettbutikk til en større og kjent aktør innen e-handel. De siste årene har omsetningen skutt til værs, og i år sikter selskapet seg inn mot 100 millioner.

I 2019 økte nettbutikkens omsetningen nærmere 30 prosent, til 61,2 millioner kroner. Dette til sammenligning mot 47,6 millioner i 2018. I fjor landet omsetningen på 68,4 millioner kroner.

Vi er godt fornøyde med 2020 som var et år der pandemien satte stopper for de fleste anledningene vi fornyer garderoben til: dåp, konfirmasjon, bryllup og andre større samlinger, sier Guro Forseth Smith, daglig leder i FLOYD.no, til Ehandel.

De 10 årene med åpen nettbutikk skal feires med store, teknologiske steg inn i fremtiden, ifølge selskapet.

Vi skal fortsette å videreutvikle PWA-teknologien i nettbutikken og den smarte størrelsesguiden FitFinder. I tillegg skal vi jobbe mer med personalisert innhold til kundene våre, slik at riktig kunde mottar riktig innhold basert på tidligere kjøp og trafikk i nettbutikken, forteller Smith. Videre uttaler hun:

Det skal være enkelt å handle på nett og derfor vil vi optimalisere netthandel for våre kunder med leveringsalternativer som leverer på kundens preferanser, fortsette med et preselected utvalg fra 30 merker med klær og tilbehør som passer norske kvinner, og det skal være enkelt å returnere.

FLOYD.no eies av moderselskapet FLOYD AS. Total omsetning i 2020 landet på 300 millioner kroner, fordelt mellom nettbutikk, fysiske butikker samt grossisthandel hvilket står for nærmere 50 prosent av den totale summen.

I tillegg til dette finnes det 27 FLOYD franchisebutikker rundt om i Norge som omsetter for rundt 110 millioner kroner.

Den neste tiden vil selskapet investere i lokaler tilpasset veksten i årene som kommer.
Høsten 2022 utvider vi lageret og kontoret til nettbutikken med 4000 kvm for å legge til rette for fremtidig vekst og datadrevet logistikk, sier Forseth Smith.

Del artikkel: