Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Foodora åpner ny butikk: “Etterspørselen er enorm“

therese.karlsrud.haugen

Utvider leveringsområdet.

ANNONSE

I slutten av februar lanserte Foodora et helt nytt konsept i Oslo - hjemlevering av dagligvarer på 30 minutter fra deres egen butikk.

Den første butikken ble rullet ut i Iladalen 22. februar, men etterspørselen skal ha vært så enorm at man nå åpner butikk nummer to på Majorstuen.

LES OGSÅ: Foodoras nye satsing - skal utfordre dagligvarebransjen

Det er mange grunner til at etterspørselen er så enorm i Oslo, og i tillegg til at dette tydeligvis er et tilbud folk har savnet, handler det nok mye om den tøffe og vanskelige situasjonen i byen nå. Det frister generelt ekstra lite å gå på fysiske butikker nå. Svært mange havner også ganske plutselig i karantene, fordi de er flinke og tester seg. Da er vår viktigste jobb enda viktigere; å gjøre hverdagen litt enklere for folk, sier fungerende daglig leder i foodora Norge, Carl Randers, i en pressemelding.

Konseptet, som har fått navnet Foodora Market, er en del av selskapets “quick commerce”-satsning og er såkalte “dark stores”. Det er fysiske og fullverdige butikker, men uten kasseapparater eller kunder. Kundene handler gjennom appen og får varene på døren.

Åpningen av butikk nummer to var lagt til etter påske, men ble fremskyndet for å kunne dekke etterspørselen.

Mange var skeptiske til konseptet, men vi mener vi allerede har bevist at dette er noe folk trenger og vil ha. Det er også ekstra morsomt at varene vi selger mest ikke er de vi trodde på forhånd. Det har blant annet gått veldig mye frukt og grønt, sier Randers.

Med den nye butikken på Majorstuen vil foodora kunne levere dagligvarer innenfor et enda større leveringsområde i Oslo, og selskapet sikter på å åpne flere foodora market andre steder i landet i løpet av 2021.

LES OGSÅ: Etter ny satsing - dropper Foodora-samarbeid

Del artikkel: