Foodora delte i dag nyheten om at de ikke lenger nøyer seg med å levere varer hjem på døren til forbrukerne. Nå skal de i tillegg tilby husholdningstjenester, hvilket innebærer rengjøringstjenester til hjemmet, bilservice og leger på hjemmebesøk.
Selv skriver selskapet at det finnes uendelige muligheter for å utvide virksomheten med deres posisjon som last-mile-aktør med en allerede etablert infrastruktur. Først ut for å teste dette nye konseptet er altså Sverige og innbyggerne i Stockholmsområdet kan teste de nye tjenestene fra og med i dag.
Vi har en stor handelsplass for digital handel og at vi nå tilbyr også en ny type tjenester er et naturlig steg. Vi har styrke og mot til å teste nytt og jeg er veldig stolt over å lede et selskap som tør å utfordre og satse nytt uansett situasjon. Det er viktigere enn noensinne å agere, teste og implementere, sier Hans Skruvfors, konsernsjef i foodora, i en pressemelding i dag.
Konseptet går under navnet foodora services og skal ifølge selskapet utvides raskt med nye tjenester som for eksempel massasje og manikyr bestilt hjem på døra innen 30 minutter.
Ehandel har kontaktet foodora Norge for mer informasjon om satsingen er aktuell også i Norge.