Foodora trenger 2000 nye bud, melder TV2, som legger til at en slik rekruttering kan bli vanskelig når arbeidsledigheten ikke har vært lavere 15 år.
Etter pandemiårene har veksten fortsatt for hjemleveringstjenesten som forventer ytterligere trykk nå som vinteren nærmer seg igjen. Dagligvareleveringen og det faktum at forbrukerne ikke vil ut i all slags vær og vind – skal være årsakene til at Foodora nå vil sikre seg mange flere bud.
Vi har 4000 bud fra før av, men trenger 2000 til i løpet av vinteren. Vi har tøffe vintre i Norge. Så budene som leverer på sykkel og sparkesykkel får det tøft når snøen kommer. Derfor trenger vi mange flere, sier Victoria Hellesøy Stenbakk, sjef for Foodora Market, til TV2.
LES OGSÅ: Passerte 600 millioner i omsetning – "tjener penger på hver levering"
LES OGSÅ: Foodora utvider med nye tjenester – skal vaske hus og reparere biler
LES OGSÅ: Foodora vil levere fra netthandelen: "Vi skal etablere en ny standard"