ANNONSE

Først i Norge med ny teknologi – vil fjernbetjene utleveringssteder

Daglig leder Roar Nordbø (t.h.) ved Sørbøvåg Landhandel blir først i landet med fjernbetjent utlevering av pakker fra Posten Bring. Her sammen med distriktssjef i Posten, Andreas Sundsbø. Foto: Privat
Hvis vellykket skal teknologien rulles ut hos alle Postens utleveringssteder.
Linn Adine Andersen

I januar vil Posten Bring ny teknologi som gjør hentesteder tilgjengelig for forbrukerne utenfor butikkenes åpningstider.

En fjernbetjent digital plattform skal sørge for at kundene får tilgang til å både hente og sende pakker fra klokken seks om morgenen til midnatt, og piloten gjennomføres i samarbeid med Sørbøvåg Landhandel i Hyllestad i Vestfold.

Her kan kundene enkelt hente og levere pakker ved hjelp av en brukervennlig digital plattform, i prinsippet til alle tider av døgnet, noe som ikke tidligere har vært mulig. Dette handler om større fleksibilitet for våre kunder, sier direktør for Servicenett i Posten Bring, Anette Løes Hokholt Wiik, i en pressemelding.

"Bedre og mer effektiv service"

Piloten er et samarbeid mellom Posten Bring, Sørbøvåg Landhandel og Liberty Now. Om den blir en suksess, vil flere av Postens utleveringssteder få tilgang til samme teknologi.

Vi er svært begeistret for å teste ut RMA-teknologi i samarbeid med Posten, som en del av våre tjenester. Dette er et viktig skritt mot å tilby våre kunder en enda bedre og mer effektiv service. Vi tok denne teknologien i bruk tidligere i år, og har svært gode erfaringer, sier eier og daglig leder i Sørbøvåg Landhandel, Roar Nordbø.

Teknologien som benyttes for det nye konseptet, Retail Multi Automation (RMA), er det Liberty Now som leverer.

Dette vil kunne ha betydning for Posten Brings hente- og sendesteder over hele landet, hvis prosjektet og piloten viser seg å være vellykket. Vi gleder oss til det videre samarbeidet, sier CEO i Liberty Now, Hans Olav Bakås.

Del artikkel: