Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Først ut med ny nettløsning - vil erobre verden

Anette Juel Knudtzon, Daglig leder Dale of Norway og WoolLand, Christine Madsen, Markedsdirektør i Dale of Norway og Jenny Lund, Netthandelssjef i Dale of Norway.
therese.karlsrud.haugen

"Gammel tradisjon møter moderne teknologi"

ANNONSE

I 2019 kjøpte det tradisjonsrike selskapet Dale of Norway opp det norske ulltøy-selskapet WoolLand. Nå storsatser de internasjonalt med sine nye nettbutikker.

I mars i år startet Dale og WoolLand det omfattende arbeidet med å bygge en ny og robust nettbutikk, og forrige uke var Dale først ute og lanserte nettsiden på det norske markedet.

LES OGSÅ: Har gjort ull til gull - nå selger de selskapet for 50 millioner 

Vi vet at brukeropplevelse er et være eller ikke være for en nettbutikk med våre ambisjoner. Dette sikrer oss ekstrem god ytelse og gir oss den tryggheten vi trenger for å nå ut til kundene våre, forteller Anette Juel Knudtzon, daglig leder i Dale of Norway og WoolLand, i en pressemelding.

Dale of Norway står bak Norges største tekstilproduksjon og har en historie som strekker seg tilbake til 1879. De er allerede internasjonalt anerkjent for sine tradisjonelle strikkeplagg i ren ull, og har sammen med WoolLand valgt en løsning som gir muligheter for å samle flere nettbutikker og flere land på samme tekniske plattform. De neste ukene vil nye nettsider lanseres i USA, Canada og EU.

Raske nettsider som skalerer basert på trafikk er kritisk for en nettbutikk som vår. Det var en utfordring at den gamle løsningen ikke var stabil og fleksibel nok, forteller Knudtzon.

Det er konsulentselskapet Epinova som har satt opp den nye løsningen for nettbutikkene til Dale og WoolLand. 

Dette er helt ny teknologi. Det gjør at både Dale of Norway og WoolLand får en kraftfull og fremtidsrettet løsning. Det har vært lærerikt og motiverende for alle involverte. Det er med stolthet vi utfører et slikt fremtidsrettet prosjekt med en så tradisjonsrik kunde. Et klassisk eksempel på gammel tradisjon møter moderne teknologi. Det skal bli spennende å se når vi skal gjøre opp status mot måloppnåelsen, forteller Guy Markussen som er kundeansvarlig i Epinova.

Løsningen er bygget på den nyeste versjonen av Optimizely Commerce Cloud og versjon 5 av Microsoft .NET rammeverket. Dette skal sikre god ytelse og gi butikkene trygghet om at de når ut til kundene. I tillegg ser Dale og WoolLand fordeler ved å kunne kjøre felles drift, forvaltning og videreutvikling på samme plattform. 

Del artikkel: