ANNONSE

Fortsetter å vokse - NA-KD går inn i ny bransje

therese.karlsrud.haugen

Lanserer eget sminkemerke.

ANNONSE

Det suksessfulle netthandelsselskapet NA-KD, som selger hovedsakelig mote på nett, utfordrer nå skjønnhetsindsutrien ved å lansere en egen sminkeserie. Det nye konseptet har fått navnet NKD/BTY, og blir tilgjengelig i nettbutikken fra og med 10. desember.

NA-KD er et av Europas raskest voksende motemerker med en vekst fra år til år på over 100 %. I 3. kvartal 2019 hadde selskapet en netto omsetning på 1,25 milliarder kroner, og meddelte også nylig å ha solgt for 238 millioner kroner under årets Black Week. Nå utvider milliardsuksessen sin produktportefølje med en ny kategori innen skjønnhet.

LES OGSÅ: Solgte for 238 millioner under Black Week

"En stor satsning"

Det nye sminkemerket skal i følge selskapet være bærekraftig og fremme naturlig skjønnhet. NA-KD lover at sminken er utviklet uten dyreforsøk, og skriver at de har hatt veganske ingredienser i tankene.

Sminkekolleksjonen inneholder alt fra øyenskygge til solpudder og eyelinere, som vil koste mellom 12 og 39 euro.

Etter den suksessen NA-KD har hatt i moteverdenen, ønsket vi å utvide til skjønnhetsverdenen. Denne hurtiggående industrien er i stadig utvikling, og vi ønsket å sikre NA-KDs omdømme for kvalitet med NKD/BTY.  Dette er en stor satsning for oss og vi har jobbet hardt for å lage et produktsortiment med førsteklasses ingredienser, sier Chief Growth Officer, Björn Bergstrøm, i en pressemelding. 

Del artikkel: